ZÓNA *** netuctové filmy (nejen) na DVD

Andrej Rublev

ZÓNA - hlavní strana
ZÓNA E-SHOP TEXTY RECENZE KONTAKT
ZÓNA - hlavní strana

Průběžně.cz :: sociální síť pro zpravodaje z ulice

PINKY - Záchranná stanice pro veverky

Barva granátového jablka - film Sergeje Paradžanova - objednejte si české DVD

A co dále, Baltazare a Muška - filmy Roberta Bressona - objednejte si české DVD

Nostalgie - objednejte si české DVD

Krásná hašteřilka - objednejte si české DVD

Oběť - objednejte si české DVD

Ašik Kerib - objednejte si české DVD

ZÓNA :: E-SHOP - objednejte si české DVD

Nebe nad Berlínem - objednejte si české DVD

Walkabout - objednejte si české DVD

Solaris - objednejte si české DVD

Zrcadlo - objednejte si české DVD

Stalker - objednejte si české DVD

Andrej Rublev - objednejte si české DVD

Strom na dřeváky - objednejte si české DVD

DVDFreak

FilmHouse

SHOPY

Veveřácká kronika

Ermanno Olmi: Rozhovory

Rozhovory s Josifem Brodským

Jim Jarmusch: Rozhovory 1980 - 2000 (Camera obscura)

Andrej Arseňjevič Tarkovskij: Zapečetěný čas

Filmantik - antikvariát filmové literatury

Jean-Luc Godard: Příběh(y) filmu

Nakladatelství Camera Obscura

Andrej Tarkovskij - Krása je symbolem

Veveřáci

Kolínský Bloudil - virtuální fotomapa

Nostalghia - andělské stránky

Nostalghia - Andrej Tarkovskij

Nostalghia - Markéta Lazarová

DVDbase

David Lynch

DVD-LDbáze

Týdeník Kolínský PRES

Výzva k vydání Markety Lazarové na DVD

Filmový časopis 25fps

Svět DVD pod lupou : R2DVD

HDTV - Aktuálně o HDTV, HD Ready, LCD televize, plazma TV

HDmag.cz - magazín o Blu-ray, HD DVD a HDTV

iNDiEFiLM - web o nezávislém filmu

Krása je symbolem pravdy

 

Podělte se o své názory na "netuctové filmy" (či cokoli jiného) s ostatními

Pouze pro administrátora

Smazat nebo editovat příspěvek!

zóna: Sliby se mají plnit, takže několik postřehů třináctiletého kritika k Alien - Covenant: Promarněná šance. Nechápu, proč potřebuje Scott brát ty nejpitomější scénáře, aby všem ukázal, jak je dokáže svou režií zachraňovat. Tento film je plný konotací na předchozí a slavnější díly série - od hudby, přes záběry na kosmickou loď či scénu vylodění, sprchovou scénu, volání ze střechy, nahánění postupným uzavíráním systému chodeb atd... Obsahuje vynikající scény - za brilantní považuji úvodní akční setkání s neomorfem ve výsadkovém člunu na karanténě. Tam mi dokázal Scott zastavit dech... Úplně finální pointu jsem naneštěstí znal díky spoileru, jemuž jsem se nevyhnul (ale scénu po něm považuji za lehce kýčovitou a nadbytečnou).

Ale...

Ale tyhle velmi solidní scény jsou proloženy několika neobratnostmi - např. efektní, i když zcela neústrojný (a navíc předčasný, mohli jsme se vše dozvědět až s Walterem) prostřih na přílet Davida na planetu (srovnej přitom s elegantním odhalením osudu Elizabeth Shawové). Úvodní havárie a události byly nějak moc hrrr - nejspíš čekáme na režisérský sestřih, který bude obsahovat i něco z obou prologů (I když se část z \"Crossing\" ve filmu opakuje - a David v něm dokonce říká totéž a doslova co ve filmu).

Za skutečně tragické ale považuji spojující pasáže, které jsou na úrovni pětiletého dítěte, jež objevilo sci-fi přes televizní seriály (ještě urychlenější vývoj alienů oproti už tak superrychlému vývoji). Neskutečně líní scénáristé. Posádka (zde nikoliv vědci, ale také ne \"šoféři kosmického náklaďáku\", nýbrž lidé cvičení a připravení ke kolonizaci cizí planety) si opět trajdá po naprosto cizí planetě a tentokrát definitivně bez skafandrů či alespoň elementární ochrany před možnými patogeny (vzhledem k tomu, že ty spóry pronikly do člověka skrz tkáň ucha nebyl problém dát posádce alespoň masky!), loď je vybavená jediným přistávacím modulem (který má navíc pořadové číslo \"1\", proč, když není žádná \"2\"?), takže pak musí pilot s celým hvězdoletem do atmosféry a riskovat přes 2000 životů a katastrofu celé výpravy (OK, šlo jim o životní partnery... přivřu oči), odskočení si k neznámé planetě \"protože se nám nechce nazpátek do mrazáku a je tam možná lepčeji\" (ale tam aspoň vznesla Danielsová protest)... Za nejkreténštější scénu však považuji tu, v níž kapitán pochopil, co je David zač, ale když jej David dovede k velkým kožnatým vajíčkům a řekne mu: \"Jukněte se dovnitř a nebojte, je to bezpečné...\" tak Davida poslechne a podívá se. Pro tuhle scénu vážně nemám pochopení...

Podivnosti do diskuse jsou pak ve výpravě (design oděvů, interiérů lodí, skafandrů... Ale tam jednoznačně ulítli v Prométheovi, Covenant to vrací \"do normálu\", byť Covenant dle jedné zmínky letěl deset let - tedy vyletěl v době, kdy se odehrály události Prométhea (jak dlouho trval let jemu z hlavy netuším a nehodlám to dohledávat).

Závěrem: Celkově mám z Covenanta o chloupek lepší pocit než z Prométhea (kdo ví, jak dlouho mi to vydrží). Ale to především díky té pasáži prvního souboje - a samotného konce. (Z Promethea si nejsilněji vybavuji upnutou kombinézu Charlize Theron a osamělost Davida během letu.) Dokonce jsem zvědavej, jak to chce Scott uzavřít - a hlavně napojit na Aliena, tedy jak hodlá David dostat své vyšlechtěné kousky do další inženýrské lodě a do dalších inženýrů, aby je mohla najít Ripleyová a spol? (Po Prometheovi jsem nebyl zvědavej už na nic). Historie původu Alienů je pro mě však zklamáním. Skutečně jim více slušelo, když šlo o tvory z chladného vesmíru, \"kde nikdo neuslyší váš křik\"...

» pouze zalogovat
» editovat
» smazat
Přístupové jméno:
Heslo:

 Optimalizováno pro IE 5.5 (800 x 600)Copyright © 2002 - 2017, Code by Haireus & Content by ZonaEngine: (pre)Bloudil