ZÓNA *** netuctové filmy (nejen) na DVD

Andrej Rublev

ZÓNA - hlavní strana
ZÓNA E-SHOP TEXTY RECENZE KONTAKT
ZÓNA - hlavní strana

Prbn.cz :: sociln s pro zpravodaje z ulice

PINKY - Zchrann stanice pro veverky

Barva grantovho jablka - film Sergeje Paradanova - objednejte si esk DVD

A co dle, Baltazare a Muka - filmy Roberta Bressona - objednejte si esk DVD

Nostalgie - objednejte si esk DVD

Krsn hateilka - objednejte si esk DVD

Ob - objednejte si esk DVD

Aik Kerib - objednejte si esk DVD

ZNA :: E-SHOP - objednejte si esk DVD

Nebe nad Berlnem - objednejte si esk DVD

Walkabout - objednejte si esk DVD

Solaris - objednejte si esk DVD

Zrcadlo - objednejte si esk DVD

Stalker - objednejte si esk DVD

Andrej Rublev - objednejte si esk DVD

Strom na devky - objednejte si esk DVD

DVDFreak

FilmHouse

SHOPY

Veveck kronika

Ermanno Olmi: Rozhovory

Rozhovory s Josifem Brodskm

Jim Jarmusch: Rozhovory 1980 - 2000 (Camera obscura)

Andrej Arsejevi Tarkovskij: Zapeetn as

Filmantik - antikvarit filmov literatury

Jean-Luc Godard: Pbh(y) filmu

Nakladatelstv Camera Obscura

Andrej Tarkovskij - Krsa je symbolem

Veveci

Kolnsk Bloudil - virtuln fotomapa

Nostalghia - andlsk strnky

Nostalghia - Andrej Tarkovskij

Nostalghia - Markta Lazarov

DVDbase

David Lynch

DVD-LDbze

Tdenk Kolnsk PRES

Vzva k vydn Markety Lazarov na DVD

Filmov asopis 25fps

Svt DVD pod lupou : R2DVD

HDTV - Aktuln o HDTV, HD Ready, LCD televize, plazma TV

HDmag.cz - magazn o Blu-ray, HD DVD a HDTV

iNDiEFiLM - web o nezvislm filmu

Krsa je symbolem pravdy

 

Podělte se o své názory na "netuctové filmy" (či cokoli jiného) s ostatními

Pouze pro administrátora

Smazat nebo editovat příspěvek!

zóna: Sliby se mají plnit, takže několik postřehů třináctiletého kritika k Alien - Covenant: Promarněná šance. Nechápu, proč potřebuje Scott brát ty nejpitomější scénáře, aby všem ukázal, jak je dokáže svou režií zachraňovat. Tento film je plný konotací na předchozí a slavnější díly série - od hudby, přes záběry na kosmickou loď či scénu vylodění, sprchovou scénu, volání ze střechy, nahánění postupným uzavíráním systému chodeb atd... Obsahuje vynikající scény - za brilantní považuji úvodní akční setkání s neomorfem ve výsadkovém člunu na karanténě. Tam mi dokázal Scott zastavit dech... Úplně finální pointu jsem naneštěstí znal díky spoileru, jemuž jsem se nevyhnul (ale scénu po něm považuji za lehce kýčovitou a nadbytečnou).

Ale...

Ale tyhle velmi solidní scény jsou proloženy několika neobratnostmi - např. efektní, i když zcela neústrojný (a navíc předčasný, mohli jsme se vše dozvědět až s Walterem) prostřih na přílet Davida na planetu (srovnej přitom s elegantním odhalením osudu Elizabeth Shawové). Úvodní havárie a události byly nějak moc hrrr - nejspíš čekáme na režisérský sestřih, který bude obsahovat i něco z obou prologů (I když se část z \"Crossing\" ve filmu opakuje - a David v něm dokonce říká totéž a doslova co ve filmu).

Za skutečně tragické ale považuji spojující pasáže, které jsou na úrovni pětiletého dítěte, jež objevilo sci-fi přes televizní seriály (ještě urychlenější vývoj alienů oproti už tak superrychlému vývoji). Neskutečně líní scénáristé. Posádka (zde nikoliv vědci, ale také ne \"šoféři kosmického náklaďáku\", nýbrž lidé cvičení a připravení ke kolonizaci cizí planety) si opět trajdá po naprosto cizí planetě a tentokrát definitivně bez skafandrů či alespoň elementární ochrany před možnými patogeny (vzhledem k tomu, že ty spóry pronikly do člověka skrz tkáň ucha nebyl problém dát posádce alespoň masky!), loď je vybavená jediným přistávacím modulem (který má navíc pořadové číslo \"1\", proč, když není žádná \"2\"?), takže pak musí pilot s celým hvězdoletem do atmosféry a riskovat přes 2000 životů a katastrofu celé výpravy (OK, šlo jim o životní partnery... přivřu oči), odskočení si k neznámé planetě \"protože se nám nechce nazpátek do mrazáku a je tam možná lepčeji\" (ale tam aspoň vznesla Danielsová protest)... Za nejkreténštější scénu však považuji tu, v níž kapitán pochopil, co je David zač, ale když jej David dovede k velkým kožnatým vajíčkům a řekne mu: \"Jukněte se dovnitř a nebojte, je to bezpečné...\" tak Davida poslechne a podívá se. Pro tuhle scénu vážně nemám pochopení...

Podivnosti do diskuse jsou pak ve výpravě (design oděvů, interiérů lodí, skafandrů... Ale tam jednoznačně ulítli v Prométheovi, Covenant to vrací \"do normálu\", byť Covenant dle jedné zmínky letěl deset let - tedy vyletěl v době, kdy se odehrály události Prométhea (jak dlouho trval let jemu z hlavy netuším a nehodlám to dohledávat).

Závěrem: Celkově mám z Covenanta o chloupek lepší pocit než z Prométhea (kdo ví, jak dlouho mi to vydrží). Ale to především díky té pasáži prvního souboje - a samotného konce. (Z Promethea si nejsilněji vybavuji upnutou kombinézu Charlize Theron a osamělost Davida během letu.) Dokonce jsem zvědavej, jak to chce Scott uzavřít - a hlavně napojit na Aliena, tedy jak hodlá David dostat své vyšlechtěné kousky do další inženýrské lodě a do dalších inženýrů, aby je mohla najít Ripleyová a spol? (Po Prometheovi jsem nebyl zvědavej už na nic). Historie původu Alienů je pro mě však zklamáním. Skutečně jim více slušelo, když šlo o tvory z chladného vesmíru, \"kde nikdo neuslyší váš křik\"...

» pouze zalogovat
» editovat
» smazat
Přístupové jméno:
Heslo:

 Optimalizováno pro IE 5.5 (800 x 600)Copyright © 2002 - 2024, Code by Haireus & Content by ZonaEngine: (pre)Bloudil