ZÓNA *** netuctové filmy (nejen) na DVD

Andrej Rublev

ZÓNA - hlavní strana
ZÓNA E-SHOP TEXTY RECENZE KONTAKT
ZÓNA - hlavní strana

Průběžně.cz :: sociální síť pro zpravodaje z ulice

PINKY - Záchranná stanice pro veverky

Barva granátového jablka - film Sergeje Paradžanova - objednejte si české DVD

A co dále, Baltazare a Muška - filmy Roberta Bressona - objednejte si české DVD

Nostalgie - objednejte si české DVD

Krásná hašteřilka - objednejte si české DVD

Oběť - objednejte si české DVD

Ašik Kerib - objednejte si české DVD

ZÓNA :: E-SHOP - objednejte si české DVD

Nebe nad Berlínem - objednejte si české DVD

Walkabout - objednejte si české DVD

Solaris - objednejte si české DVD

Zrcadlo - objednejte si české DVD

Stalker - objednejte si české DVD

Andrej Rublev - objednejte si české DVD

Strom na dřeváky - objednejte si české DVD

DVDFreak

FilmHouse

SHOPY

Veveřácká kronika

Ermanno Olmi: Rozhovory

Rozhovory s Josifem Brodským

Jim Jarmusch: Rozhovory 1980 - 2000 (Camera obscura)

Andrej Arseňjevič Tarkovskij: Zapečetěný čas

Filmantik - antikvariát filmové literatury

Jean-Luc Godard: Příběh(y) filmu

Nakladatelství Camera Obscura

Andrej Tarkovskij - Krása je symbolem

Veveřáci

Kolínský Bloudil - virtuální fotomapa

Nostalghia - andělské stránky

Nostalghia - Andrej Tarkovskij

Nostalghia - Markéta Lazarová

DVDbase

David Lynch

DVD-LDbáze

Týdeník Kolínský PRES

Výzva k vydání Markety Lazarové na DVD

Filmový časopis 25fps

Svět DVD pod lupou : R2DVD

HDTV - Aktuálně o HDTV, HD Ready, LCD televize, plazma TV

HDmag.cz - magazín o Blu-ray, HD DVD a HDTV

iNDiEFiLM - web o nezávislém filmu

Krása je symbolem pravdy

 

Podělte se o své názory na "netuctové filmy" (či cokoli jiného) s ostatními

Tuto položku nevyplňujte!
Tuto položku neměňte!
Jméno nebo přezdívka:
E-mail (není nutno vyplňovat):
Domovská stránka (není nutno vyplňovat):
http://
Text zprávy:
(formátovací panel vyžaduje zapnutý JavaScript)
Opište POUZE PÍSMENA » 162CAFD24
nesprávně vyplněný kód znamená ztrátu příspěvku
Autor příspěvku:
Hledaný výraz:
 
Mark

sPaRk: Dúfam ale, že Fox a Sony prevezme niekto iný a ďalej budú vychádzať aj fyzické nosiče, pretože VOD ma zatiaľ nezaujíma.

31-05-2020 (15:56) 
Stepan

V půlce července vydá britský Second Run na BD více než sedmihodinový dokument "CzechMate – Hledání Jiřího Menzela", který natočil indický režisér Shivendra Singh Dungarpur. Podle specifikací na Amazonu půjde o dvoudisk, mezi bonusy se mají objevit Menzelovy studentské filmy Domy z panelů a Umřel nám pan Foerster. Předobjednávka na Amazonu za 17 liber, BD vychází 13. 7. 2020. https://www.amazon.co.uk/CzechMate-In-Search-of-Jiri-Menzel-Blu-ray/dp/B088XQGWBL

29-05-2020 (23:40) 

Updat.e: Holubice [Facets Video vs. FEX vs. STV 2 DVB vs. Second Run vs. Česká filmová klasika (NFA, YouTube)]...

27-05-2020 (23:30) 
sPaRk

Nevím, nakolik je to oficiální, ale Bontonfilm prý končí s distribucí fyzických nosičů a kompletně se přesouvá do VOD sféry.

27-05-2020 (08:26) 

Updat.e: Prokletí žlutozeleného škorpiona [Roadshow Home Entertainment (AU) vs. Hollywood Classic Entertainment vs. Levné knihy KMa vs. Aerovod / Ke stažení vs. Concorde Home Entertainment (DE) / Blu-ray]...

25-05-2020 (21:15) 

Komu se líbila kniha Solomona Volkova Rozhovory s Josifem Brodským (Camera obscura, 2011), může si poslechnout v pondělí 25.5.2020 na ČRo Vltava v pořadu Souzvuk v čase 22,00-23,00 čtení Brodského sbírky Římské elegie. Recitují Rudolf Pellar a Hana Kofránková. Překlad a komentář Maita Arnautová. (ČRo, 2003)
Dnes, 24. května 2020, by Josifu Brodskému bylo 80 let. http://www.cameraobscura.wz.cz/brodskij/index.html

24-05-2020 (19:13) 

Ja len kratky dodatok: Zatial co vyber tipancov, ako uz Standa povedal, moze byt hodne subjektivny (vid napr. moj stary experiment prezentovat zasnene romanticku Fontanu pre Zuzanu ako vrazedne italske giallo len vyberom inych tipancov) a vycerpavajuci (na Kocari som tusim stravil 4 noci, kym som poskladal vyber co ma esteticky naplnil... teda, este stale to nie je to prave orechove, ale uz sa na mna pri tom kompe Prasilo ;-)), co sa samotnych rozborov diskov tyka, tam sa snazime byt co najobjektivnejsi. A z toho pohladu su prolinacky samozrejme neziaduce, nech si uz NFA o nich tvrdi cokolvek (zaujimave ze - pokial viem - ziadny iny archiv ich "nezachranuje"), a neraz sme im ich preto vycitali. Ale u Kocaru z telky sme si mohli "dovolit" byt trochu... rozsafnejsi? ;-) Subjektivne, tie prolinacky tam su fakt uzasne - zatial co bezne vyzeraju ako mechanicky vyrazene / vypalene ctvereceky + kolecka, tu mame evidentne rucne vyskriabane: ctverecek s krizkem, potom vodorovne ciary, a nakoniec kolecko s krizkem - nic take som nikde predtym nevidel... (c:

22-05-2020 (10:35) 
standa.e

sPaRk: Také děkuji. A vyhrál jste s Popelkou jackpot. Pro mě je prostě sníh bílý, no... ;) Jinak k těm preferencím - někdy jsou prostě nevysvětlitelné. Ale máme-li si z čeho vybrat, tak vlastně o nic nejde. Ty technické věci kolem přepisů mě zajímají spíš z důvodů jejich důsledků pro obraz než samy o sobě. Nevím, zda mohu mluvit za Petera a ostatní kolegy, ale pro mě je Freak spíš otázkou estetiky (jakkoliv to prostě může znít divně) a možnosti porozumět danému snímku víc (jak píšete - znovuobjevit ho), stejně jako porozumět tomu, proč na tom konkrétním nosiči vypadá jak vypadá. Nějaký ten technicistní fundamentalismus u nás reálně nehledejte. Důležitější je vybrat mezi čtyřiceti krásnými típanci dvanáct nejkrásnějších - a aby pokud možno zároveň vypověděly něco o tom bitrate etc.
Ten Kočár byl prostě zajímavý od A do Z. I technicky. A vlastně, mohu-li se odvážit tvrdit, některé ty měnící se piškvorky měly také vlastní půvab. Což ovšem neznamená, že po takových discích voláme. Dát za Kočár v takovémhle stavu plnou palbu za BD, asi bych se oprávněně cítil ošizený. V té televizi to byl ale zajímavý zážitek.

21-05-2020 (23:21) 
sPaRk

standa.e: Pro mě to vlastně není vůbec téma; chlupy, slepky apod. mně nevadí ani neruší, dokonce mě nikdy ani nenapadlo se nad nimi jakkoli pozastavovat, dokud se zde o tom nestrhla zuřivá debata. Za sebe můžu říct, že surový nový sken mi obvykle úplně stačí ke štěstí. Spolehlivě zcizující je pro mě snad jen nadměrná aplikace DNR. Veřejnoprávní i soukromé stanice teď chrlí nové skeny jeden za druhým (z poslední doby např. Hotel Modrá hvězda, Dívka v modrém - obraz je nestabilní, plný nečistot z filmového pásu, naprosto nemožné kolísání jasu při přechodech - ale stejně nad tím chrochtám blahem), je to prožitkem úplně jinde než dostupná DVD. Třeba Antonioniho Červenou pustinu mám od BFI i Criterionu a naprosto hltám BFI, u Criterionu se pořád ošívám a přemýšlím, co tomu chybí, nedokážu se do toho plně ponořit. Criterion je technicky robustnější, neztrácí detaily v černé, ale zážitek z projekce je stěží poloviční, jejich barevné podání mi tolik nesedí. A zase: četl jsem příspěvky uživatelů, kteří vám budou tvrdit, že si pamatují, jak film vypadal při projekci v kině před 50 lety (sic!) a že Criterion je věrnější. Popravdě mě až tak nezajímá, jak něco vypadalo v kině před x lety, když nemám ani možnost si to ověřit; podstatné je, jak vnímám to, co mám k dispozici. Hrozně se mi líbí Popelka od BMP, jsem upřímně nadšený z toho, jak to nakonec dopadlo, ale najdete lidi, kteří to považují za naprosto nepodařený humus a preferují německé BD či starou TV verzi, kde bílá je prostě bílá, protože jsou zkrátka na takové podání čtyřicet let zvyklí. Nikomu to neberu, je to zkrátka, jak píšete, o subjektivním prožitku. Dodnes v diskuzích narážím na jedince, kterým i u starších filmů z 35mm vadí zrno (!) Vůbec nepochopili, že je nositelem detailu a nedílnou součástí zdrojových materiálů. Chtějí mít vyžehlený vizuál bez rušivých prvků, pokud možno 1,78:1 bez "pruhů" (lol). Film z 80. let nikdy nebude na úrovni UHD Planet Earth II, což všichni soudní dávno pochopili. Kdybych to chtěl trochu odlehčit, tak řeknu, že čím víc zrna, tím víc adidas :) Patnáct let jsem vše sledoval převážně na obyčejném levném PC monitoru a neměl pocit, že o něco přicházím. Po pořízení slušné TV, kterou jsem si nechal profesionálně zkalibrovat, jsem se dost namlsal a víc řeším kvalitu zdroje, ale pořád nechci, aby se mi to smrsklo v pouhé pitvání bitratu, komprese a barevného podání (byť nepopírám, že i to mě baví), zásadní zůstává pořád film a úžasné možnosti dnešních technologií jen pomáhají zážitek umocnit, některá díla dokonce znovuobjevit (jakkoliv banálně to vyzní). Kočár jsem bohužel neviděl, nemůžu soudit, třeba se někdo další připojí. Díky za podnětnou debatu.

21-05-2020 (22:12) 
standa.e

sPaRk: A to mě klidně z té nekonzistentnosti podezírejte. Především se v případě Kočáru bavíme o emoci ze sledování, subjektivním pocitu - a to se dá jen těžko měřit. Přiznám se, že jsem sám prošel jistým vývojem (byť od počátku tvrdím, že skvělý film, není-li vyloženě založený na vizuálnu, člověka musí chytit i v divX verzi digitalizované z šesté VHS kopie nahrané na Avaxu). U restaurovaných černobílých snímků jsem si hodně dlouho zvykal na občas extrémně vytažené zrno (naproti tomu jeho zahlazení zase ubíralo na vjemu ostrosti), subjektivně mi vadí, že vydavatelé občas jako by neznali bílou barvu - mám raději prostě větší kontrast, než nekonečné odstíny šedi (u barevných snímků je zase pro mě nepochopitelná móda chladného namodralého tónování). No a mezititulky a titulky, jež se ani nehnou, na ty jsem si prostě nezvykl nikdy. Vždy ale půjde o hodnocení neempirické. Veskrze subjektivní. Jak píšete - pouhý sentiment. A kde jsou hranice také netuším. Má umělecké dílo něco podobného?

K té poznámce o prolínačkách snad jen tolik - myslím, že odhalují absurditu konceptu "ať ten film vypadá jako při prvním promítání". Dokáži jej akceptovat u jakési obdoby faksimilie pro odborníky (byť by jistě bylo vhodnější pořídit z ní nový analogový pás), ale ne u placek prodávaných mezi dělný lid (z něhož velká část mým sentimentem rozhodně netrpí). Jsou z dnešního úhlu pohledu pouhou manýrou - nemají význam ani tvůrčího záměru, ani technologii tvorby filmu a ani pro jeho současnou projekci - a navrch ten film stejně jako "poprvé v kině" nevypadá, protože prostě promítaný v kině z pásu není.

Ale zpět ke Kočáru do Vídně z ČT - pro mě byl ten nový rozměr prožitku (chcete-li sentiment) skutečně překvapivý. V žádném případě však nehodlám (nehodláme) tvrdit, že by mělo jít o nějaký univerzální přístup do budoucna, a že kdybychom náhodou měli nějaké příliš zachovalé podklady, tak že jim máme ty jizvy vyrobit sami. Spíše jsem doufal, že si zde popovídáme o těch subjektivních prožitcích. A třeba i o tom, kde je dokonalost již zcizující. Kdybych to věděl, nemusím se ptát.

Nevím, zda je teď (minimálně můj) postoj zřejmější. Ano, momentální rozpoložení příjemce v tom nejspíš roli hraje. Ale je to špatně, bavíme-li se o rovině estetické?

Každopádně to, co ČT vytáhla, je v roce 2020 neuvěřitelné. Leda že by neexistoval kvalitnější podklad. Leda že by šlo o autorský záměr.
No, jsem prostě v situaci Krytona, když trénoval ambivalenci. Nejspíš také právě vypadám jako pes, co žvýká karamelu.

21-05-2020 (18:47) 
sPaRk

Vašemu sentimentu zcela rozumím, ale nemůžu si odpustit poznámku: kde je ten předěl, kde se přestáváme bavit o vadách a kazech (záměrných či nezáměrných) a kdy už reprezentují přidanou hodnotu filmu? Ptám se, protože léta čtu na zdejším fóru nářky a hejty vůči NFA a nevyčištěným přepisům, a najednou, navíc zřejmě v ojedinělém, specifickém případě, je to žádoucí? Myslím, že za čistotu obrazu tenkrát nejvíc horoval tomiisek, abych Vás nepodezíral z nekonzistentních názorů, ale ono je to zajímavé samo o sobě. Takže selektivně třeba staré noirové detektivky zásadně z nejomšelejší kopie? ;)) Tohle už stojí na tak subjektivní bázi, že vlastně lze jenom v obecné rovině konstatovat souhlasím / nesouhlasím.

A trochu mě mate ta jízlivá poznámka o prolínačkách - naproti tomu v textu je ale rovněž povzdechnutí, že případný nový přepis už bude zase sterilní. Působí to dojmem, že ať už bude výsledek jakýkoli, octne se předložená kopie pod palbou kritiky z jedné či druhé strany a pomyslný ideální stav se nahodile mění podle momentálního rozpoložení příjemce. Já bych tu diskuzi nerad oživoval, svého času se to tu probíralo dost zevrubně a vše podstatné už asi bylo řečeno. Pokud jsem si z toho něco odnesl, tak asi jen to, že vydavatel / poskytovatel obsahu nemá nikdy šanci se zavděčit všem. Ale to víme už dávno.

21-05-2020 (17:12) 
standa.e

Zóna: K dnešní zprávě - Pod názvem Stalker kniha vyšla už v roce 2002 (Na Slovensku ho tak vydala Smena už v roce 1987). (Má předchozí úvaha, že vydavatel mířil vedle filmových fanoušků i na příznivce PC her byla tedy mimo, a tak jsem ji smazal)

21-05-2020 (12:38) 
standa.e

Dovolím si na dnešní aktualizaci Freaka obzvlášť upozornit. Technické provedení HD vysílání Kočáru do Vídně na ČT bylo - lepší slovo mě nenapadá - na rok 2020 neuvěřitelné. A přesto (nebo možná právě proto?) jsem si film užil mnohem víc, než u všech těch super vyčištěných 4K restaurovaných filmů, v nichž nám možná nechají prolínací značku, "protože přece v kině při projekci byly", ale zároveň se obraz ani nehne a mezititulky vypadají jak namalované na zeď.


Vlastně jsem zažil po dlouhé době to, co bych shrnul do pojmu "cinefilský prožitek." Tedy balíček obsahující jak skvělý příběh, skvělou režii, skvělé herecké výkony, skvělou kameru - ale i příběh filmu jako média, historii pásu, z něhož byl proveden scan... Asi jako když člověk otevře sto let staré vydání své oblíbené knihy. Docela by mě zajímalo, jak to vnímá i ostatní osazenstvo Zóny.

20-05-2020 (23:05) 

Update: S vydatnou pomocou standy.e - Kočár do Vídně [CČV/Bonton vs. ČT art HD DVB vs. ČT2 / Streamované video]... ;-)

20-05-2020 (22:00) 

Update: Iba deň...

13-05-2020 (21:15) 

Jenom pro zajímavost, jak se dá taky v DVB-T2/HEVC film různě zkomprimovat:
"Slzy, které svět nevidí" vloni v květnu na ČT art velikost 971,95 MB a letos v květnu na dočasném ČT 3 velikost 315,41 MB

12-05-2020 (10:06) 

Update: Nabarvené ptáče [Blu-ray]...

11-05-2020 (22:25) 
Honyx

něco k poslechu:
https://vltava.rozhlas.cz/stejna-valka-stokrat-jinak-o-prekrucovani-valecnych-udalosti-ve-filmu-napric-8197722

10-05-2020 (13:20) 
standa.e

Jozef: Ty dva filmy spolu nijak nesouvisejí. Navíc kdyby se Allen přeložil přesně, zněl by "Dekonstruovaný Harry" a je to spíš taková hrdinova autorozborka v kulisách částečné "roadmovie" neurotika, jeho syna a prostitutky. Mrtvola se tam tuším nestěhuje ;)

09-05-2020 (14:53) 

Zóna: ... a je to iba podobnosť čiste náhodná, že Pozor na Harryho w. allena sa podobá na hitchcocovskú klasiku Potíže s Harrym (1955)? Alebo je to regulérne remake? Hitchcockov Harry u nás vyšiel pred časom vďaka Universalu s českými titulkami ako súčasť legendárneho čierneho boxu.

08-05-2020 (23:16) 
standa.e

Zóna: "Shodou náhod..." :D :D

08-05-2020 (20:40) 

Updat.e: Tak aby sme to zbytocne nenatahovali - Cokoliv [HCE (CZ) vs. Aerovod / Ke stažení], Pozor na Harryho [Buena Vista (UK) vs. New Line (US) / Full-frame vs. New Line (US) / Widescreen vs. Aerovod / Ke stažení] a Sladký ničema [Columbia TriStar (UK) vs. Vision (PL) vs. ČT2 vs. Aerovod / Ke stažení]... (c:

06-05-2020 (00:05) 
zóna

standa.e: Každopádně je to hezká shoda náhod.

05-05-2020 (17:29) 
standa.e

zóna: Tak hlavně jsem si to zasloužil za to hamounění informací ;)

05-05-2020 (15:00) 
zóna

standa.e: Ber to jako zasloužený trest za onu neuvěřitelnou (a právě provalenou) skutečnost, že nečteš Zónu ráno jako první věc po připojení k internetu, ale až v 11:04.

05-05-2020 (12:35) 
standa.e

zóna:Teda zóňáku, ty taky všechno provalíš dřív než my se k tomu dostaneme ;) (Přiznám se, že jsme to chtěli pouštět průběžně když nic jiného nebude nebo se nám dostane do rukou BD).

Všichni uvedení Alleni už jsou každopádně zfreakovaní, pocity jsou spíše smíšené. Harry a Ničema jsou max. v 576p Afrodité, Hollywood Ending a Škorpiona bych rád spojil ještě s porovnáním s BD (ale bude to chvilinku trvat), Ničemu, Harryho a Cokoliv uvidíte zítra (možná během těchto dvou týdnů postupně, ať vyplníme vydávací okna pondělí - středa), ostatní až jak dostanu do rukou BD. U Cokoliv je zajímavý výřez obrazu, u Afrodité asi nejrazantnější projevy nízkého bitrate. Čekejte přehlídku plastových figurin bez textury, protože i AVC hladí o sto šest.

05-05-2020 (11:04) 

Update: Az ember tragédiája [Blu-ray]...

04-05-2020 (21:00) 

Mam prosbu - nemate nekdo ceskou audiostopu pasujici na Carodeje ze zeme Oz (1939) - celkova delka cca 1:41:45-1:41:48. Kdyztak prosim do mailu. Diky!

03-05-2020 (08:23) 
standa.e

K dnešní zprávě vlastně také:




On je ten argument "jak je to levné" docela ošemetný, máte-li x různých služeb s rozdílným obsahem. To je jako když učitelé začnou na začátku roku od rodičů vybírat pár kaček na toto, pár na ono... A když k tomu přidáme datové toky v našich končinách (když už vás neomezí poskytovatel služby, stjně mnohé omezí kapacita připojení a u mobilního fupka...)

Myslím, že nakonec k nějakému pročištění "filmotopu" stejně dojde. Buď bude všude víceméně vše relevantní, nebo prostě někteří poskytovatelé pomřou na nezájem či budou schramstnuti jiným.

02-05-2020 (16:02) 
ctirad

sPaRk: Díky za recenzi "Tanga", už ho mám taky na cestě. Tak se těším, až to
uvidím na vlastní oči. (-:

01-05-2020 (23:53) 

Nalezeno příspěvků: 28110
Zobrazit << >> (z 937 stránek)
 Optimalizováno pro IE 5.5 (800 x 600)Copyright © 2002 - 2020, Code by Haireus & Content by ZonaEngine: (pre)Bloudil