|
|
Podělte se o své názory na "netuctové filmy" (či cokoli jiného) s ostatními
Vodouch
UHD The Nun 2 (Michael Chaves, 2023) má CZ všude po Evropě? Je to Warnerů, tak se
to nabízí. Díky!
Honyx
https://www.wired.cz/clanky/cesky-kosmonaut-prochazka-a-dalsi-pecky-ktere-chcete-streamovat-v-breznu
Stepan
Nostalghia ve 4K je aktuálně v předprodeji na Amazonu za 15 dolarů, vyjít má 23. dubna:
https://www.amazon.com/Nostalghia-4K-Blu-ray/dp/B0CV62HQ24
hendrixx
V den stých narozenin Františka Vláčila na ČRo Vltava v pořadu Akcent vzpomínka s
Petrem Gajdošíkem a Martinem Pleštilem:
https://vltava.rozhlas.cz/frantisek-vlacil-byl-klasikem-filmove-reci-ale-na-
place-se-trapil-zni-v-akcentu-9178087
V rámci cyklu "Fenomény" odvysielala slovenská rtvs na rozhlasovej stanici Devín
30-min. rozhlasovú reláciu o režisérovi S. Paradžanovovi.
Premiéra bola vo štvrtok večer 8.2.2024. Ak ste ju nestihli,
v sobotu ráno 10.2.2024 o 8.05 hod. by mala byť na Devíne repríza.
Relácia by sa mala dať spustiť aj z archívu rádia Devín.
https://www.rtvs.sk/radio/archiv/11370/2239981
sPaRk
Rád bych zde upozornil na aukci cca 200 DVD s filmy, z nichž naprostá většina
je obsažena ve zdejším netuctovém katalogu. Vše od 1,- koruny. Včetně DVD
vydaných kdysi Levnými knihami.
Jedná se o aukci Antikvariátu Radhošťská na aukru, najdete ji zde:
https://aukro.cz/uzivatel/Dlazdenka/nabidky?categoryId=8536
Možnost vyzvednutí v Praze, nebo zaslání poštou či zásilkovnou. O pár týdnů
později bude následovat ještě aukce CD, mezi kterými bude také několik desítek
těchto nosičů s filmovou hudbou.
Zároveň bych se ještě rád touto cestou zeptal, zda-li by se zde nenašel nějaký
zájemce o cca 10 DVD maďarského původu (bez CZ podpory), které v této aukci
ani nejsou zařazeny? Pro více info o těchto pár kusech napište prosím na mail.
Nechci je vyhazovat.
Honyx
ČT2 dnes ve 14:35 - Stalo se jedné noci - vysíláno v )D( a bohužel to vypadá, že nebude v iVysílání...
vypravěč
Edisonline se v souvislosti s festivalem Scandi otevírá na týden zdarma po zadání kódu SCANDI2024. Viz facebook této platformy.
zóna
...
Ondřej Štindl: Na Tarkovském v Palachově týdnu
/originál vyšel v EchoPrime 20.1. 2024, text je ale za paywallem, proto ho sem
kopíruji v plném znění/
"V těchto dnech roku 1989 v Praze probíhal tzv. Palachův týden, série
protirežimních demonstrací k výročí sebeupálení Jana Palacha. V normalizačním
Československu do té doby nevídaný úkaz, režim na něj také reagoval na tehdejší
poměry ostře, v jeho sdělovacích prostředcích se objevovala skutečně hnusná
propaganda, zatýkalo se, vyhrožovalo se. Když se člověk tehdy v centru Prahy
nadechl, mohl sice ucítit závan slzného plynu, ale především pocit, že něco je
ve vzduchu. Byly to intenzivní dny. A mezi moje nejintenzivnější zážitky z té
doby patřila návštěva kina. Možná to vypovídá především o mě, ale doufám, že ne
jenom.
V kině Letka (aspoň myslím, že to bylo tohle) na Václavském náměstí
tenkrát dávali film Andreje Tarkovského Oběť, zašel jsem tam na časně odpolední
představení, že se to dílo v Praze tři roky po jeho vzniku vůbec uvádělo, se
dalo považovat za projev velmi zdrženlivé československé "perestrojky".
Tarkovský odešel ze Sovětského svazu a poslední dva filmy natočil na Západě.
Oběť je jeho poslední film, měl rakovinu, když ho natáčel, zemřel nedlouho po
premiéře.
Kluka, který byl zrychlený adrenalinem probouzející se historie, to dílo
důkladně přibrzdilo. Vyprávěné je v hypnoticky pomalém a pro diváka
vyčerpávajícím tempu a v pro Tarkovského charakteristických dlouhých záběrech,
plných alegorických náznaků, odkazů, snovosti a někdy kryptické, ale na
nejvnitřnější úrovni sdělné krásy.
Skupina lidí se na švédském ostrově sejde k oslavě, vede hluboké hovory, z
rachotu prolétávajících stíhaček a zpráv v televizi pochopí, že už "to" začalo,
válka, asi nukleární. Na odlehlém místě se to ale nijak neprojevuje, každý tam
ale zůstává sám se svou tísní. Alexander, hlavní hrdina, prosí Boha, v nějž
nevěří, aby to změnil, aby ta hrůza zmizela, stane-li se tak, vzdá se Alexander
všeho. Zanedlouho mu přítel pošťák naznačí, že by mohla existovat cesta -
bizarní a absurdní - jak apokalypsu odvrátit. Alexander ji naplní a druhý den
ráno je skutečně všechno v pořádku, jako kdyby se nikdy nic nestalo. Alexander
dodrží svůj slib, spálí svůj dům (v pověstném několikaminutovém záběru, který
napoprvé nevyšel a filmová budova se proto musela stavět znovu), přijme roli
blázna a nechá se odvézt do nemocnice. Jeho němotou stižený synek jde zalít
strom, který s otcem zasadili, po dlouhé době poprvé promluví. Film končí
dedikací režisérovu synovi, s nímž se Tarkovský po odchodu nemohl setkat.
"Andrjušovi s nadějí a důvěrou." V kině nás bylo pár, část diváků během
projekce odešla. Ti kdo zůstali, vydrželi až do chvíle, kdy se v sále
rozsvítilo. Starší pán pár řad za mnou se nezadržitelně rozvzlykal, nepřišlo mi
na tom nic zvláštního, taky jsem z kina odcházel otřesený.
V Česku už nějakou dobu probíhá debata o smyslu umění, je trochu únavná. Část
kritiky věří, že v uměleckém díle je potřeba hledat především politické
poselství, pokud možno jednoznačně formulované, pokud možno "správné", že
hodnota umění tkví především v tom, zda dostatečně srozumitelně a přesně
ilustruje nějaké teze, pobízí publikum, aby je přijalo nebo se v nich ještě
spíš utvrdilo. Očekávat od umění něco jiného se pak zdá jako vyprázdněné
estétství a formalismus. Nevím, jak by Tarkovského Oběť z tohohle hlediska v
dnešním diskurzu obstála. Sice se v tom filmu objevuje velké téma doby jeho
vzniku - jaderná válka, ani tak se ale nedá říct, že by Oběť měla nějaké
výrazné společenské poselství, že by divákovi pomohla zorientovat se v
tehdejším světě, zaujmout k něčemu to správné stanovisko, zanalyzovala pro něj
svět a síly v něm působící a všemožné systémové problémy, pomohla mu postavit
se na správnou stranu a bojovat ze správných důvodů za správné věci.
Z kina Letka jsem tehdy neodcházel ani trochu poučený - aspoň ne v tomhle
smyslu. Díky tomu filmu mi svět nepřipadal srozumitelnější, necítil jsem
pobídnutý k nějaké systémové akci, neznamená to, že bych se tím filmem cítil
být pobídnutý nezajímat se. Naopak. Ale ten známý svět, to náměstí, kde
zanedlouho měl zase čpět slzný plyn, jsem viděl nějak jinak a s jinou
intenzitou. Za kulisou probouzejících se dějin jsem vnímal ještě nějakou jinou,
těžce pojmenovatelnou sílu. Snad jsem i trochu jinak vnímal i sebe jako jednoho
z mnoha, kdo se natahují po odpovědi na otázku co to vlastně znamená být na
tomhle světě člověkem. Jednou za čas, za několik let si tenhle film pouštím.
Pořád se na něj dívá těžko, člověk uvyklý rytmu života se vzpírá jeho tempu,
musí se dotlačit k podlehnutí, aby vydržel až k těm posledním slovům. S nadějí
a důvěrou."
Zpátky se vrátilo na trh dlouho vyprodané BD:
https://www.magicbox.cz/dvd-hledani/kdo-se-boji-virginie-woolfove-blu-ray
Leland_Palmer
Honyx: Ten žebříček je divný, v první desítce není Gattaca ani Twelve monkeys :-)
Honyx
Stalker 2nd place... :)
https://www.rollingstone.com/tv-movies/tv-movie-lists/best-sci-fi-movies-1234893930/
zóně do roku 2024 přeji spoustu dobrých zpráv (pro nás čtenáře) a dostatek energie (pro Vás - autora).
Z kontroly fyzického nosiče předávám info k The Way We Were
- na UHD (100GB) 2 sestřihy: kinoverze a prodloužená verze
- kinoverze obsahuje české titulky a český dabing (dabing je z roku 1995, v hlavní roli Simona Stašová + Pavel Soukup)
- prodloužená verze obsahuje pouze české titulky
- bonusy: kinoverze obsahuje audiokomentář režiséra, dokument Looking Back (62 minut, v SD rozlišení, pochází z DVD z roku 1999) a kinotrailer jsou bez CZ podpory
vypravěč
zóna: Mně se ten text také hodně líbil - i těmi čistými, přesnými formulacemi. Na knížku jsem hodně zvědav, ale opravdu ještě nevyšla. - A děkuji za dnešní zprávu o Rohmerovi, jehož mám také moc rád. Nějakého vydání na pevném nosiči se asi nikdy nedočkáme, tak alespoň tohle...
zóna
vypravěč: Ten úryvek jsem nedávno četl a je skvělý. Vlastně je to jeden z
nejlepších textů o Tarkovském, jaký jsem kdy četl. Jen ta kniha, o níž Cinepur
tvrdí, že vyšla, podle mě ještě nevyšla (byť už měla křest v Ponrepu). :) Takže
text o ní si na Z. "schovávám" k termínu vydání.
vypravěč
Carlos Reygadas vzpomíná, jak poprvé viděl Tarkovského (Nostalgii): https://www.cinepur.cz/rubriky/4868-carlos-reygadas-pritomnost
sPaRk: Toto sa preberalo este pri vzniku DVDFreaka priamo tu na Zone, staci si vyhladat moje stare prispevky (napr. Peter + graf ;-)), ale grafy mali byt povodne interaktivne, takze nie su ukladane ako obrazky ale ako "surove" data po 1 sekunde a obrazok sa z nich generuje v PHP. Problem je, ze pouzivam len 8 bitov na vzorku, co az tak nevadilo pri DVD (chyba zaokruhlenia cca. 0,04 Mb), ale potom pre BD som to len predelil nejakym koeficientom (pri generovani obrazku sa to zase vynasobi), ale ta chyba je tam tym proporcionalne vacsia (z brucha cca. 0,2 Mb - momentalne nemam pristup k zdrojovemu kodu a z hlavy si ten koeficient nepamatam). Ale co je +/-0,2 Mb/s medzi kamaratmi, ze? (c:
standa.e
sPaRk: Dík za potvrzení toho problému s načítáním. Údolí včel ho mělo také, i když zdaleka ne tak brutální. U Morgiany si teď zpětně nejsem úplně jistý. Byl jsem ochotný věřit i v nějakou sofistikovanu ochranu. Podezříval jsem i ten beztrnovej způsob uchycení v blistru - zda nemohl poškodit povrch (BD Markety je nahoře a doléhá na držák DVD pod ním). Časem recenze doplním.
Obecně je dnešní úroveň lisování disků podle mě docela mizerná. A "potěší" u nějakého dvacetidiskového boxu, k němuž se dostanete pár let po nákupu. Ale i kdyby dřív... Podstupovat reklamační řízení...
U té zálohy bych si udělal ještě zálohu zálohy :D. Životnost těchto médií je diskutabilní možná ještě víc ;)
sPaRk
Díky moc za zevrubnou odpověď. Vlastně jde o prkotinu, jen mě u artusovské Markety zarazilo, že vám vylezl avg na 28,22 a mně 28,50 Mb/s, ale asi jde jen o jiný systém zprůměrování daných snímků a graf by vypadal úplně stejně. Já si s analýzami tolik nevyhraju, ty skeny dělám opravdu jen pro zajímavost. DVDBeaver bohužel zaříznul hotlinking už dávno, ale dohledal jsem si to, jejich grafy jsou určitě z BDInfo. Jinak ten brutální zásek někde v půlce čtení můžu potvrdit (úplně nová mechanika), možná si radši udělám ještě záložní kopii na verbatimku. Vůbec bych se nedivil, kdyby to za pár měsíců už nebylo k přečtení. U nového lisovaného média je to vskutku dost neobvyklé.
standa.e
Hm... proč se nezobrazuje prolinkovaný graf z Beavera těžko říct. Asi si to Beaver nějak hlídá? Kdo ví. Nějaký čas to vidět bylo...
standa.e
sPaRk: Peter určitě upřesní a třeba mě i opraví, až sem nahlédne.
Ale aby to nevypadalo, že ignorujeme - já žiju v domění, že jde o kombinaci Peterových vlastních utilit. Indexujeme přímo demuxovaný videosoubor a tento soubor pak Peter převádí do grafu.
Výjimkou může být mpeg-2, kde to Peterovo udělátko umí převést index z Avidemuxu, uměl i výstup z DVDVFAPI, ale od toho jsme už před drahnou dobou upustili (a byl tuším o 3 framy posunutý... Ale to je fakt ještě z dob počátků).
Upřímně, myslím, že smysl těch grafů je tak jako tak spíš orientační (člověk vidí tendence, tvar, variabilitu), i když bych si samozřejmě uměl představit nějaké chytré funkce navíc (právě se Peter vyděsil ;))
Kde vzniká rozdíl mezi BDInfo a BRatem a jak je zásadní, nedokážu posoudit. Když koukám na grafy criterionské Markety z DVDBeavera (nahoře), který, takhle od oka, vypadá jako výstup BDInfo a náš z BRatu, tak mi přijdou víceméně odpovídající. BDInfo: BRat:
Asi by bylo třeba řešit vždycky ten který scan. Víc určitě přidá Peter.
sPaRk
Kdyby někdo sháněl, na Multilandu se teď
objevilo několik let vyprodané české DVD se Schraderovým First
Reformed.
standa.e, Peter: Mám jeden dotaz, jestli můžu. BRat je vaše vlastní utilitka,
nebo je někde volně ke stažení? Všiml jsem si, že vám občas vyhodí lehce
odlišné výstupy, než co naměřím s BDInfem. Což mi při shodném vstupu přijde
zvláštní. Dík.
standa.e
Tak abych to Peterovi s publikací ulehčil...
Update: Údolí včel [Facets Video (DVD) vs. CČV/Bonton (DVD) vs. Second Run (DVD) vs. Bohemia Motion Pictures (DVD) vs. ČT2 HD (DVB) vs. KVIFF.TV (ex Aerovod) (stáhnutelné MP4 1080p.) vs. dafilms.cz (stream, 720p.) vs. Artus Films (BD) vs. Artus Films (DVD)]
Zdůrazňujeme, že jak byl Aerovod (dnes pohlcen KVIFF.TV) pravděpodobně první oficiálně dostupnou 1080p variantou, je francouzský Blu-ray prvním oficiálním 1080p fyzickým nosičem s tímto Vláčilovým filmem.
Nikoloki
Programová předpověď ČT u filmu "Nový svět" uvádí vysílání v duální verzi a se
skrytými titulky. V čem tedy spočívá ono "brutální znehodnocení" českým dabingem?
standa.e
...a versus Artus Films (Fr) / DVD ;)
Děkuji, bratře! ;)
U těch VOD Markety je zajímavé, jak důležitý je datový tok! 720p dafilms je ostřejší a detailnější než 1080p Aerovodu/KVIFF.TV.
Na standovo prianie a stukino prikazanie... (c:
Updat.e: Marketa Lazarová [Second Run (UK) vs. Malavida Films (FR) vs. NFA vs. NFA / Blu-ray vs. Criterion Collection (US) / Blu-ray vs. Bildstörung (DE) / Blu-ray vs. Aerovod / Ke stažení vs. dafilms.cz / Stream vs. Artus Films (FR) / Blu-ray]...
Honyx
https://art.ceskatelevize.cz/360/dokument-vsechna-ta-krasa-a-zabijeni-ukazuje-proc-je-nutne-od-spatnosti-
neodvracet-zrak-U55Xa
Honyx: Titulek opravdu čistě clickbaitový. Tištěná periodika o filmu stále
vychází – Cinepur, Film a doba – to, že jde o podobně úzceprofilové počiny jako
třeba herní magazín Level je pochopitelné, ale kvalitu si rozhodně drží a já
osobně je podporuju předplatným.
Nalezeno příspěvků: 28755
|
|