"K vzniku velkého množství platforem přispěl i covid. Ale z dlouhodobého pohledu zůstane jen několik kvalitních, které nějakým způsobem pokryjí celý trh. A my se snažíme, abychom byli mezi nimi. Pro nás se najednou nemění divácký zážitek z přechodu z fyzického do virtuálního filmového světa. Nebo řekněme domácího. Doufáme v naši schopnost nějakým způsobem obstarávat obě naše dlouhodobé aktivity. Chceme kombinovat distribuci klasickou, v kinech, se světem on-line. Základ tvoří filmy z ´Aerovodu´. Ten se průběžně doplňuje hned několika novými tituly týdně. Na základě předplatného se pak můžete dívat, na kolik filmů chcete. Ale je tam i řada titulů, na které se diváci mohou dívat, aniž by předplatné měli." Rozhovor s Karlem Ochem o streamovací platformě
KVIFF.TV vyšel na
Novinkách. Více
tady.
"Novinku ´Second Runu´ si všimol aj prestížny britský mesačník ´Sight and Sound´. V týždennom filmovom bulletine, ktorý zasiela, zaradil film medzi zopár vybraných tipov na snímky, čo si treba pozrieť. Obsiahlu recenziu venoval filmu a blu-ray disku portál cineoutsider.com. Film je podľa neho ´nádherne spracovaným a ticho podmanivým príkladom toho, prečo česká a slovenská kinematografia 60. rokov zostáva jedným z hlavných epicentier filmovej tvorivosti tej doby´. Autor priznáva, že keď dielo videl prvýkrát (ešte keď vyšlo na DVD), uchvátilo ho natoľko, že sa k nemu opakovane vracal." Britskou odezvu na společností
Second Run vydané BD se snímkem
Drak sa vracia (
1967) Eduarda Grečnera zesumarizoval pro
Film.sk Matúš Kvasnička. Více
tady.
"17. září jsem ráno vyrazil z Vídně vlakem do Švýcarska… jezera, ostny hor, zeleň… Rolle… Stmívalo se už, prošel jsem nejprve k vodě, k lodím, na jednom ze zákoutí v kotvišti Lac Léman, de Geneve, Genfersee, Lago di Ginevra jsem se v noci ponořil, jasno bylo, hvězdy byly planetami, sice z povzdálí taky ruch: různí odsud, i třeba z Lausanne, hráli dlouho na zdánlivé pozdně letní štěstí, a i proč ne? …ale zář z té směsi měsíce, protějších sousvětel, i rýsujících se vrcholů a ty lampy z kosmu nade mnou byly povzbudivější a na betonovém mole přímo v chladu mě to od země táhlo do snů o teple, popojíždění v kruzích kdesi dokola, ohřev šel zevnitř, ze vzpomínek i přání, nebo touto směsí, až se za rozednění dalo jít ještě zanechat bílou svíčku (bez plamene) v geometrické soše s výhledem, obzorem, takto to šlo, zase se rozpohybovávalo, a pak chvíli dál, a pak chvíli zpět." Jako první z filmových periodik letos zveřejnil anketu ´
Nejlepší filmy roku 2022´ čtvrtletník
Film a doba. Více
tady.
"Herzogovi se v tom čase jednalo o peníze; topil se v dluzích. To je jedna věc. Ale současně neslevil a vytvořil umělecké dílo. Přesvědčil mj. Klause Kinského, že v roli musí neustále zůstat v bílém, a vysvětlil mu efekt kontrastu těch bílých šatů a finálního ´koncertního´ fraku. Dokázal si dokonce s Klausem - ve chvilkách jeho příčetnosti - podat ruku. Dokázal před ním dokonce uchránit i Claudiu Cardinaleovou. Na druhé straně nelze doložit, zda autor deník místy nestylizuje. Přece jen byl také spisovatel a něčemu takovému se těžko ubráníte. Čteme (kupříkladu), jak naslouchal Kinskému, když se tento sám a ve vzteku kriminalizoval. Čteme o momentu, kdy Herzogovi vypráví, jak se choval ke svým dcerám včetně Nastasji Kinské. Skutečně tomu lze věřit? Myslím, že Herzogovi ano, ale Kinskému málo." O knize Wernera Herzoga
Dobývání marnosti, vydané nakladatelstvím
Volvox Globator, napsal na webu
Neviditelný pes Ivo Fencl. Více
tady.