ZÓNA *** netuctové filmy (nejen) na DVD ::: http://zona.bloudil.cz

URL článku: http://zona.bloudil.cz/index.php?id=6671

Datum vydání článku: 20.2. 2021


Dějiny čtení

"Bohužel nedokončeno zůstalo drama ´Pretty Hattie´s Baby´, ve kterém se Passer pokusil zobrazit život afroamerické komunity v Nevadě padesátých let. Natáčení bylo zrušeno pouhé dva dny před koncem. Přesto se podařilo udělat hrubý sestřih, avšak snímek nebyl nikdy uveden. Je to škoda, zvláště uvědomíme-li si, že Passer byl v té době na vrcholu tvůrčích sil – po dokončení ´Strašidelného léta´ a před natáčením ´Stalina´." O exilové filmografii Ivana Passera napsal ve Filmovém přehledu Jan Křipač. Více tady.
"Filmaři se evidentně rozhodli, že pravdu, o níž nepochybují, je potřeba podpořit všemi prostředky. Woody Allen je vylíčen jako podlý démon, který postrádá jakékoli skutečné city a své okolí udržuje ve strachu. Za pomoci řady žurnalistek a žurnalistů je načrtnuta zákeřná podmanivost jeho díla, aby se pak dotyční vyznávali, jak už se nikdy nebudou moci na žádný Allenův film podívat. Ukázky z filmů, kde se mladé ženy zamilovávají do starších mužů, jsou představovány jako doklad režisérovy zvrhlosti. Farrowová je naopak prezentována coby bezmála světice, pocházející z krásné, bohužel neštěstím stižené rodiny, která vždy vše činila výhradně pro své děti, případně pro lidstvo. Neobjeví se ani stín, který by Farrowové úlohu problematizoval – vše zlé, co se případně událo (a různé prokazatelné průšvihy tu zkrátka zmíněny nejsou) je buď dílem osudu, nebo ďábelského působení Woodyho Allena." Marcel Kabát napsal v Lidovkách o čtyřdílném dokumentu Allen vs. Farrow (2021), který od 22. února uvede streamovací služba HBO GO. Více tady.
"V úvodu Voráč oproti jiným autorům odborných publikací nevyjmenovává dlouhý seznam kolegů, kteří ke vzniku knihy větší či menší měrou přispěli, ale za inspiraci, podporu a přátelství děkuje výhradně Jasnému a jeho rodině. Zejména díky nim měl přístup do Jasného osobního archivu, čítajícího desítky tisíc stran textu. Kromě něj čerpal z institucionálních archivů a rozhovorů s Jasným, jeho spolupracovníky a blízkými. Mimořádně objemná pozůstalost inspirovala vybudování Archivu Vojtěcha Jasného, v němž by měly být pro další badatele dostupné písemné i audiovizuální materiály, sesbírané Voráčem během mnoha let v různých státech Evropy a Severní Ameriky." Martin Šrajer ve Filmovém přehledu zrecenzoval monografii Jiřího Voráče Vojtěch Jasný: Filmový básník v exilu, vydanou nakladatelstvím Host. Více tady.
"Až Covid skončí, VOD Edisonline a virtuální kinosál už z naší distribuční nabídky nezmizí. Budeme s nimi ale pracovat jinak. U některých filmů budou premiérovým prostorem, u jných doplňkovým. ´Chlast´ v kamenném kině bude hybridně doplňovat ´Rodinná oslava´ ve virtuálním kině a ´Komuna´ v televizi Film Europe. Nový Jensenův film ´Rytíři spravedlnosti´ budou ve virtuálu doplňovat ´Adamova jablka´ a na Film Europe Channel snímek ´O kuřatech a lidech´. Našim ´produktem´ tak nebude jednotlivý film, ale kurátorsky propojená skupina filmů a programově propojený kamenný i virtuální prostor kina, VOD a televize, kde se filmy podle zvoleného programového klíče hrají. Kamenná kina neskončila, jen je doplní ta virtuální." V anketě Cinepuru o dopadu pandemie na "filmové dění" prozradil ředitel distribuční společnosti Film Europe Ivan Hronec, jak se trvale změní způsob prezentace jejich filmů v ČR. Více tady.


Copyright © 2002 - 2021, Zóna