ZÓNA *** netuctové filmy (nejen) na DVD ::: http://zona.bloudil.cz

URL článku: http://zona.bloudil.cz/index.php?id=5882

Datum vydání článku: 12.1. 2019


Dějiny čtení

"Rok 2019 bude rokem ponurých znečištěných megaměst, všemocných korporací, tajných experimentů a umělých lidí bojujících o svoje práva. A taky brakové osmdesátkové postapokalypsy. Aspoň takhle si letošní rok představovali tvůrci sci-fi snímků. V roce 2019 se odehrávají dva klasické filmy, k nimž se hlásí cyberpunkové hnutí – ´Blade Runner´ a japonské anime ´Akira´. Stejným letopočtem ale zarámoval svůj megalomanský propadák ´Ostrov´ i Michael Bay." O filmařské představě roku 2019 nejen ve Scottově Blade Runnerovi (1982) napsal na webu Radia Wave Antonín Tesař. Více tady.
"Putovní výstava mapující historii a současnost světoznámého animačního studia Pixar zamíří letos do Prahy. Fanoušci animovaného filmu na ni mohou zajít od 15. února do 26. května do Křižíkových pavilonů Výstaviště Holešovice. Expozici studia, které vytvořilo dvacítku celovečerních filmů jako ´Úžasňákovi´, ´Příběh hraček´, ´Příšerky s.r.o.´ či ´Hledá se Nemo´, v minulosti zhlédly milióny lidí po světě." O chystané pražské pixarovské výstavě vydala zprávu ČTK. Více tady.
"Vítězem se stal životopisný film o kapele Queen a jejím lídrovi Freddie Mercurym nazvaný ´Bohemian Rhapsody´. Vzhledem k vlažným či smíšeným recenzím poměrně překvapivě získal trofej v hlavní kategorii nejlepší drama před snímky ´Zrodila se hvězda´, ´BlacKkKlansman´, ´Black Panther´ nebo dramatem z Haarlemu ´If Beale Street Could Talk´. Hlasující tak pozoruhodně přehlédli zkušenost černošské Ameriky ve prospěch filmu, který si příliš neláme hlavu s klišé při zobrazování homosexuálů." Vždy mě pobaví, jak Respekt umně dokáže do jakéhokoliv textu (včetně tohoto o výsledcích Zlatých glóbů) hned na několika místech vpravit povinné ideologické školení. Více tady.
"Snímky prvního českého filmového tvůrce Jana Kříženeckého byly konečně zviditelněny ve své (ne)úplnosti, a nutno dodat, že nepřipomínají nic, co si pod nejranější etapou kinematografie většinou představujeme. Zatímco nově restaurované filmy bratří Lumierů, pospojované erudovaným, odkazy sršícím výkladem Thierryho Frémauxe (Bratři Lumiérové), nabízejí krásnou, přehlednou a celistvou zkušenost vznikání pohyblivých obrazů, digitalizovaná tvorba Kříženeckého toto magické opojení od základu narušuje. Díky zvolené metodě digitalizace, zdůrazňující nestabilitu původního materiálu, aparátu i projekce, je návrat do počátků kinematografie prožitkem otřesu, rozpadu a degradace. Prožitkem, který je matoucí, místy až děsivý, a přesto fascinující." I redakce a spolupracovníci Indiefilmu v anketě bilancovali filmový rok 2018. Více tady.


Copyright © 2002 - 2019, Zóna