ZÓNA *** netuctové filmy (nejen) na DVD ::: http://zona.bloudil.cz

URL článku: http://zona.bloudil.cz/index.php?id=5875

Datum vydání článku: 5.1. 2019


Dějiny čtení

"První věc, která na novém sestřihu upoutá, je míra, do jaké nyní jednotlivé postavy působí lidštějším, méně jednoznačným, čitelným (a tím pádem i jaksi plnokrevnějším, životnějším) dojmem – zvláště to platí pro ne-již-tak-éterickou paní O´Brienovou, v původním sestřihu připomínající spíše archetypální zosobnění ´cesty milosti´, nebesky nehmotnou Rafaelovu Madonnu. To je důsledek širší rodinné dynamiky, do níž jsou nově postavy zapředeny." O rozšířeném sestřihu Stromu života (The Tree of Life, 2011) Terrenceho Malicka napsal na webu Film spiritualita Luděk Čertík. Více tady.
"Zrodila se hvězda? Je to kýč jak bič, ale i ty jsou občas třeba. Zvlášť, když tam hraje a zpívá Bradley Cooper. Jo a konečně vím, jak vypadá Lady Gaga." Redakce 25fps v anketě bilancovala filmový rok 2018. Více tady.
"Čínští diváci na základě marketingové kampaně filmu očekávali, že uvidí romantickou komedii. Snímek, uváděný v Číně pod názvem ´Poslední noc na zemi´, byl prezentovaný jako ideální film pro závěrečné hodiny končícího roku. Jeho uvedení v kinech bylo zároveň načasované tak, aby finální polibek hrdinů nastal přesně o silvestrovské půlnoci. Tedy v momentě, kdy by si svůj novoroční polibek měli spolu s postavami vyměnit i zamilovaní diváci. Podle uživatelských recenzí ale řada čínských diváků z náročného uměleckého filmu, přirovnávaného k dílům Andreje Tarkovského či Wong Kar-Waie, odešla, případně v sála usnula." Téměř silvestrovský rozměr má text zveřejněný na webu Cinepuru. Více tady.
"Právě nejednoznačnost je dalším aspektem charakterizujícím vícero filmů z mé TOP 20. U některých dlouho nevíte, na čem jste (Soumrak, Transit), u jiných jste si tím s přibývajícími minutami jistí stále méně (Vzplanutí). V ´Zoufalství a naději´ je nelehké hledání rovnováhy mezi protikladnými myšlenkami/pocity rovnou ústředním tématem. Někdy se znejisťující a současně velmi inspirativní proměnlivost odráží v žánru a struktuře vyprávění (Šťastný Lazzaro), v náhlých změnách tónu (BlacKkKlansman) či možnosti číst film při každém sledování odlišným způsobem – jednou jako temné psychologické drama, podruhé jako jízlivou vztahovou komedii (Nit z přízraků)." Svou filmovou TOP 20 loňského roku zveřejnil na svém webu O filmu Martin Šrajer. Více tady.


Copyright © 2002 - 2019, Zóna