ZÓNA *** netuctové filmy (nejen) na DVD ::: http://zona.bloudil.cz

URL článku: http://zona.bloudil.cz/index.php?id=5497

Datum vydání článku: 23.12. 2017


Dějiny čtení

"Stejně jako epizody předešlé lze i ´Posledního z Jediů´, nový díl milované kosmické ságy jistě (a v jistém směru zcela po právu) odsoudit jen jako další z řady opulentních a dokonale vycizelovaných produktů hollywoodské filmové mašinérie, jehož jediným záměrem a smyslem je vykřesat co možno nejvíce z diváckých portmonek a udržovat tak v chodu drtivé soukolí nezřízené žravosti a plýtvavosti. Osobně jej ale vnímám (nebo jsem jej tak alespoň v rozjímavém adventním čase napoprvé prožil; a to bez sebemenší špetky ironie) jako mimořádně krásný duchovní film o vznešenosti a výši lidské oběti, odpovědnosti za minulá selhání i nynější postoje a skutky, obrozující jiskře naděje a víry a konečně o zázračné moci malých a nesobeckých skutků lásky, porozumění a dobroty." Luděk Čertík byl jedním z mnoha odpovídajících v anketě Filmu a doby o nejlepší filmy roku 2017. Více tady.
"Tak trapnou nudnou blbost jsem neviděl už dlouho. Ne že by se netočily, ale vyhýbám se jim. Na ´Hvězdné války´ jsem šel protože je to moje srdcová záležitost a i k tomu sedmému dílu ´Síla se probouzí´ z roku 2015 jsem byl vcelku vlídný, ale ten letošní ´Poslední z Jediů´ nejsem schopen spolknout bez dávicích reflexů. Naprosto nechápu, jak mohly vzniknout kritické ohlasy ve smyslu že jde o nový přístup a neotřelé schema. Je to iksté převaření jednoho a téhož, provázené nekonečnými bláboly o poměru síly světlé a temné, ani to dělo Hvězdy smrti tu nesmí chybět." K novému dílu Star Wars se na Neviditelném psovi vyjádřil i doyen české sci-fi Ondřej Neff. Více tady.
"Na výstavě se objevují práce od Evy Švankmajerové, Jiřího Šalamouna, Jitky Valterové, Zdenka Seydla a samozřejmě Jiřího Trnky. Vedle výtvarných návrhů k filmům tu jsou i obrazy, jež se snímky souvisejí jen letmo. Ukazují především výtvarné prostředí, kterým se proslulý estét Brdečka obklopoval. Ve sklepení expozice pokračuje multimediální částí. Matyáš Trnka tu připravil alchymistickou dílnu inspirovanou werichovským filmem ´Císařův pekař´, na tentýž snímek upomíná i ´médium´ Sirael, jejíž obraz se digitálně zhmotňuje v někdejší chladicí šachtě zámku." O výstavě "Jiří Brdečka 100 let – Od Limonádového Joa k zázrakům animace" na Chvalském zámku v Praze píší Hospodářské noviny. Více tady.
"Rozpad rodiny se stal emblematickým tématem roku 2017. Jako symbol morální krize ruské střední třídy si ho zvolil i ruský maestro Andrej Zvjagincev a vysochal profesorsky precizní a mistrně vystavěné dílo o lidech zdánlivě neschopných milovat. Vliv Tarkovského se v něm ústrojně prolíná s analytickým chladem rumunské nové vlny." Zvjagincevův snímek Nemilovaní (Něljubov, 2017) se objevil mezi deseti nejlepšími filmy roku 2017 podle Radia Wave. Více tady.


Copyright © 2002 - 2018, Zóna