ZÓNA *** netuctové filmy (nejen) na DVD ::: http://zona.bloudil.cz

URL článku: http://zona.bloudil.cz/index.php?id=5329

Datum vydání článku: 8.7. 2017


Dějiny čtení

"Publikace Zloději tmy uvede čtenáře do světa na pomezí reality a fantazie. Objevením tajemného podzemí staré civilizace se začne rozvíjet napínavý příběh dětí z budoucnosti, které se snaží rozluštit šifru ukrytou v malé černé krabičce a pochopit naší době dobře známé kino a filmové procesy. Nenásilnou formou jsou tak čtenáři postupně předávány principy vzniku a fungování filmu. Ačkoli se kniha prezentuje jako dětská, může přinést mnoho podnětných informací také dospělému čtenáři." O knize Zloději tmy, vydané Národním filmovým archivem, píše v Revue Filmového přehledu Anna Doupovcová. Více tady.
"James Cameron je brán za inovativního filmaře, který určuje filmové trendy do budoucnosti. Výsledkem spolupráce jeho studia Lightstorm Entertainment a společnosti Christie ´s Digital by mělo být to, že Avatar 2 (a všechna další pokračování) nabídne 3D technologii viditelnou i bez speciálních brýlí." O zajímavém nápadu neúnavného inovátora zobrazovacích technologií píše v Lidovkách Jaroslav Totušek. Více tady.
"Nespoutaný Django představuje absolutní žánrové naplnění tematických a ikonografických vzorců westernu, s nimiž se setkáme v předchozí Tarantinově tvorbě spíše náznakově. Django je od prvního do posledního záběru zkomponovaný z nejrůznějších citací a narážek na westerny all´italiana, přičemž s nimi tvůrce nakládá dvěma odlišnými způsoby. Jednak klade důraz na obecnou ikonografii obvykle spojovanou s italskými westerny, na stranu druhou pracuje s množstvím aluzí na konkrétní filmy svých oblíbených filmařů. Jestliže jsou v předchozích Tarantinových filmech rozpoznatelné zejména formální konvence odkazující na tvorbu Sergia Leoneho, příběh o Djangovi je filmařskou poctou zpolitizovaným a transžánrovým westernům Sergia Corbucciho." O inspiračních zdrojích Tarantinova snímku Nespoutaný Django (Django Unchained, 2012) píše v Cinepuru Jan Švábenický. Více tady.
"Do budovy se přestěhuje 10.000 negativů hraných a 21.000 negativů nehraných filmů, dále 4000 rozmnožovacích filmových materiálů, z nichž se kdysi vyráběly kopie a které dnes slouží velmi dobře pro digitalizaci, a také 15.000 filmových kopií. ´Kapacita depozitáře je spočítána tak, aby tam zbyla ještě nějaká rezerva, ale my víme, že toho filmového materiálu nebude přibývat, protože filmová éra skončila a jsme v éře digitální, takže spíš budeme muset posilovat digitální úložiště,´ řekl generální ředitel NFA Michal Bregant." O otevření nového depozitáře Národního filmového archivu v Hradištku u Prahy vydala nedlouhý text ČTK. Více tady.


Copyright © 2002 - 2017, Zóna