ZÓNA *** netuctové filmy (nejen) na DVD ::: http://zona.bloudil.cz

URL článku: http://zona.bloudil.cz/index.php?id=5273

Datum vydání článku: 13.5. 2017


Dějiny čtení

"Následují scény s kouzelníkem. Celá tato sekvence je přímo odstrašujícím příkladem absolutního necitu k filmovému obrazu. Naprosto nesmyslně zvýšený kontrast způsobuje (a tady je to ve velkých plochách!), že černá je tzv. ´neprůstřelná´. Tady se již nedíváme na film, ale na jakousi svévolnou digitální interpretaci, zcela popírající možnou původní podobu. Toto by žádný profesionální kameraman nedopustil - myslím, že ani student 2. ročníku FAMU." Ke kvalitě Národním filmovým archivem restaurovaného snímku Špalíček (1947) Jiřího Trnky sepsal podrobné stanovisko kameraman Jiří Šimunek. Více tady.
"Coby ostravský adolescent chtěl být Andrle básníkem nebo rockerem, šel ale do Prahy studovat ekonomii. Bydlel na kolejích na Jarově a v roce 1998 vzal brigádu, kterou nabízeli jeho současní společníci, majitelé známé žižkovské hospody U Vystřelenýho oka, kteří právě převzali kino Aero ve stejné čtvrti." O Ivovi Andrlem, spolumajiteli distribuční společnosti Aerofilms, napsal v Hospodářských novinách v článku nazvaném "Pojistkou pro kina jsou lidé, kteří chtějí pít a jíst" Vladimír Ševela. Více tady.
"Třetí část knihy sestává ze všech dohledaných rozhovorů s Pavlem Juráčkem (z let 1962 až 1978), které mohou být podle úvodního slova Pavla Hájka čteny jako ´oficiálním režimem posvěcený Juráčkův životopis.´ Rozhovory z Filmu a doby, týdeníku Kino, deníku Práce, ale také listu italské komunistické strany l´Unita zachycují Juráčkovu prohlubující se skepsi a pohasínající naději na možnost svobodné tvorby, potažmo tvorby vůbec." O nedávno vydané knize Pavel Juráček: Ze života tajtrlíků, vydané společně Knihovnou Václava Havla a NFA, píše v Revue Filmového přehledu Martin Šrajer. Více tady.
"U některých kritiků cítím nedostatek supervize, což se promítá i do jazykové stránky. Chybí struktura, ty texty jsou rozplizlé a nedají se učíst. Některé kritiky samozřejmě čtu s potěšením, třeba Ondřeje Štindla, který coby publicista s talentem literáta podle mě navazuje na to, jak o filmu psal Jiří Cieslar." Ve velkém rozhovoru s Alenou Prokopovou pro Film a dobu se umělecký ředitel karlovarského filmového festivalu Karel Och vyjádřil i k tuzemským filmovým kritikům. Více tady.


Copyright © 2002 - 2017, Zóna