ZÓNA *** netuctové filmy (nejen) na DVD ::: http://zona.bloudil.cz

URL článku: http://zona.bloudil.cz/index.php?id=7187

Datum vydání článku: 2.7. 2022


Dějiny čtení

"Americký oscarový režisér a scenárista Woody Allen na podzim v Paříži začne natáčet svůj jižpadesátý film. Potvrdil to v úterním instagramovém rozhovoru s hercem Alecem Baldwinem, který účinkoval v jeho snímcích ´Alice´, ´Do Říma s láskou´ nebo ´Jasmíniny slzy´. Zároveň ale šestaosmdesátiletý Allen naznačil, že to může být jeho poslední dílo. ´Spousta toho, kvůli čemu jsem to začal dělat, je pryč. Dřív jsem natočil film a ten se hrál po celé zemi. Dneska vám ho čtyři šest týdnů promítají menší kina a následně jde na streamovací platformy. Už to není jako dřív. Už mě to tak nebaví,´ cituje Allena britský deník Guardian." Woody Allen potvrdil (pravděpodobně poslední) návrat na režisérskou židli. Více tady.
"Indie je aktuálně jediná země na světě, kde Disney+ o parník vede před Netflixem a další konkurencí. To vše se ale může změnit, důvodem je navíc zcela nefilmový a neseriálový obsah - konkrétně kriket. Práva na místní ligu, která je nejpopulárnější a nejlepší svého druhu na světě, jsou svatým grálem všech práv v tomto regionu, protože pro Indy je kriketová liga něco jako je NFL pro Američany nebo Premier League pro Brity. Práva, která Disney+ vlastnil, příští rok končí a čekala se výživná aukce se zvučnými konkurenty jako Amazon či Sony. Částka se nakonec vyšroubovala až na 2,7 miliardy dolarů a Disney ji překvapivě nevysolil. Tedy, vyhrál práva pro televizní vysílání, ale v online ji bude vysílat konsorcium dvou firem - místní miliardový konglomerát Reliance a hollywoodská společnost, která se nedávno přejmenovala na Paramount Global. Ano, tušíte správně, až Paramount+ dorazí (příští rok) do Indie, bude to on, nikoli Disney+, co si budou muset Indové stáhnout, až budou chtít koukat přes internet na kriket." O kuriózních aspektech soupeření streamovacích služeb napsal na Filmtoro Tomáš Vyskočil. Více tady.
"Pavel Tomešek inspiroval řadu kinofilů a mladých filmových tvůrců, kterým dokázal vytvořit z krnovského kina zázemí jak pro tvorbu, tak pro prezentaci nově vznikajících děl. Tomeškův svět klasického kina a vrčících promítaček inspiroval studenta filmové režie Tomáše Kleina, který složil poklonu kinofilům svým filmem ´Posedlost´. Ve snímku, kde se prolíná dokument s hranými scénami, si Tomešek zahrál sám sebe. Část filmového děje se odehrává také přímo v krnovském kině Mír 70. Natáčelo se zde i během festivalu Krrr!" O zesnulém Janu Tomeškovi napsal Deník. Více tady.
"´Noir Film Festival´ vždy spojoval dvě základní tendence. První je samozřejmě oslavit fenomén film noir. Tento pojem vymysleli Francouzi a směřovali ho především na americkou tvorbu vrcholící v polovině 20. století. Za zlatou éru noiru považujeme 40. a 50. léta. Noir většinou vypráví příběhy zasmušilých osamělých mužů zklamaných systémem, pohybujících se na hraně nebo za hranou zákona i morálky. Většinou během toho kouří cigaretu buď oni, nebo femme fatale, která s nimi nakonec vyběhne a odhalí v nich ustrašené malé kluky. Druhou tendencí festivalu je pojem film noir oživit, rozšířit a zasadit do kontextu. Představit filmy z jiných období a jiných světových krajin, které byly noirem buď ovlivněny, nebo do něj spadají čistě estetickou podobností." O letošním Noir Film Festivalu v Českém Šternberku napsal v Kinoboxu Martin Svoboda. Více tady.


Copyright © 2002 - 2022, Zóna