ZÓNA *** netuctové filmy (nejen) na DVD ::: http://zona.bloudil.cz

URL článku: http://zona.bloudil.cz/index.php?id=6714

Datum vydání článku: 3.4. 2021


Dějiny čtení

"Zpočátku lidé vyhledávali takzvané filmy pro pamětníky, tedy ty, které si pamatovali z televizních obrazovek. Náš kanál si však už získal řadu fanoušků, kteří sledují celé spektrum naší nabídky, což nás moc těší. Mezi nejpopulárnější patří filmy typu ´Bílá paní´ nebo ´Barbora řádí´, čili komedie ze šedesátých let nebo z období první republiky. Hojně sledovaný je ale třeba i radikální a výsostně feministický počin Ester Krumbachové ´Vražda Ing. Čerta´." Rozhovor s vedoucím oddělení kurátorů Národního filmového archivu Matějem Strnadem o restaurování českých filmů a kanálu ´Česká filmová klasika´ vyšel v Novinkách. Více tady.
"Několik berlínských soutěžních titulů uvidíme v českých kinech, včetně vítěze ´Smolný pich´ natočeného v české koprodukci. Ten stejně jako Judeho ´Barbary´ uvede Pilot Film. Společnost Film Europe koupila oceněné snímky ´Přirozené světlo´ a ´Jsem tvůj člověk´ a také tragikomedii ´Nebenan´, přestože na ní je zajímavé jen to, že jde o režijní debut populárního německého herce Daniela Brühla." V textu o letošním Berlinale ve Filmu a době zaznamenala Iva Přivřelová i budoucí uvedení některých soutěžních titulů v tuzemské distribuci. Více tady.
"A nakonec bylo po zkouškách úplně jasný, že to bude dělat Pucholt, kterýmu se do toho ale moc nechtělo. Mně ze začátku taky ne, protože on chtěl takový ty filmy, kde může hodně improvizovat, kdežto tady to byla pevná dramatická postava. No ale pak jsme se dohodli a myslím si, že ten typ, kterej vytvořil, byl úžasnej. Jenže zároveň, jak se posuzovaly ty zkoušky, tak páni nade mnou Pucholta taky nechtěli. Říkali, kdo se bude dívat dvě hodiny na tenhleten obličej?" Přepis úryvku z 25 let starého badatelského interview Ladislava Rychmana pro Národní filmový archiv, mj. i o natáčení Starců na chmelu (1964), připravil pro Filmový přehled Jan Křipač. Více tady.
"Zásluhou dostupnějších filmových technologií údajně zažíváme další ´zlatý věk´ dokumentu (podobně jako po nástupu lehkých kamer a snadno přenosné zvukové techniky v šedesátých letech). Zvyšující se zájem diváků i producentů o dokumentární tvorbu bývá připisován mimo jiné právě Netflixu, který nabízí velké množství dokumentárních filmů a sérií, vyvolávajících mnohdy srovnatelný rozruch a nabízejících podobný druh diváckého zážitku jako hraná produkce. Zřejmě neexistuje firma, jež by sama produkovala nebo do své filmotéky nakupovala větší množství dokumentárního obsahu." Na téma současný dokument vs. Netflix se pro DOK Revue rozepsal Martin Šrajer. Více tady.


Copyright © 2002 - 2021, Zóna