ZÓNA *** netuctové filmy (nejen) na DVD ::: http://zona.bloudil.cz

URL článku: http://zona.bloudil.cz/index.php?id=5679

Datum vydání článku: 23.6. 2018


Dějiny čtení

"Již za dva měsíce otevře hrad Křivoklát své hradby všem milovníkům filmu noir, kteří se zde opět sejdou na tematickém filmovém festivalu. Od 23. do 26. srpna 2018 uvede 6. ročník Noir Film Festivalu na čtyři desítky projekcí filmových klenotů nejen z klasické hollywoodské éry filmu noir 40. a 50. let minulého století, ale opět o něco více přiblíží evoluci tohoto atraktivního fenoménu napříč žánry, časem a geografickým prostorem. Návštěvníci se mohou těšit na napínavá dramata z vězení, rebelství Samuela Fullera, charisma Roberta Ryana, bojovnost Idy Lupino, emancipaci nových osudových žen, šílenství noirových psychopatů, temné příběhy ze severu Evropy a standard v podobě československé stopy a projektů HBO." Další podrobnosti o šestém ročníku Noir Film Festivalu se tentokrát objevily ve 25fps. Více tady.
"Už uvedení filmu v Cannes předcházely táhlé spory s portugalským producentem Paulem Brancem. Ten byl sice po problémech s financováním od projektu odstaven, ale na film si přesto dělal nárok. Pařížský soud nejprve rozhodl, že ´Don Quijote´ se na canneské přehlídce promítat může. Tento týden ale odvolací soud vynesl opačný verdikt: Práva k filmu skutečně patří Brancovi a jeho produkční firmě Alfama, a všechny dosavadní projekce snímku se tudíž odehrály v rozporu se zákonem." Donkichotovský snímek Terryho Gilliama je opravdu prokletý. Více tady.
"Hudba k ´Leonovi´ je mocná. Dokonce natolik, že když ji poslouchám, působí i na mě. Poslouchat svou hudbu není obvykle zajímavé a často to nedělám. Je to jako dívat se do zrcadla. Když se to ale z nějakého důvodu stane, některé skladby mě mile potěší, u jiných slyším, že jsem něco mohl napsat jinak. Nicméně ´Leon´ je jediný soundtrack, který se mi zdá doopravdy působivý." Původní rozhovor s Ericem Serrou, dvorním skladatelem Luca Bessona, vyšel na Novinkách. Více tady.
"Ve snímku o rok mladším než ´Strašáci´ zpracoval Peckinpah námět manželské krize a téma ženské proradnosti v odlehčeném tónu romantické komedie, byť maskované kriminální zápletkou. Tvůrce tak alespoň v rámci snímku překonal svou mizogynii: přestože ženina nevěra, zrada a několik kiksů, kterých se na společném útěku dopustí, krajně napíná trpělivost muže, udrží dvojici pohromadě vnitřní logika scénáře od mladého Waltera Hilla. Ostré hrany tvůrce obrousil cinefil." David Rychta na svém blogu Betelgeusova Blog-O-Vize aka dr.film připomněl snímek Útěk (The Getaway, 1972) Sama Peckinpaha, před mnoha lety v tuzemsku na DVD vydaný Warnery. Více tady.


Copyright © 2002 - 2019, Zóna