ZÓNA *** netuctové filmy (nejen) na DVD ::: http://zona.bloudil.cz

URL článku: http://zona.bloudil.cz/index.php?id=5518

Datum vydání článku: 13.1. 2018


Dějiny čtení

"Svazek prezentuje publikační činnost autorky v celé její šíři, zároveň zdůrazňuje jednotlivá témata a okruhy, na něž se dlouhodobě zaměřovala. Za tímto účelem jsou články (především kritiky, statě a referáty) sdruženy do oddílů Česká a slovenská kinematografie, Ruská a sovětská kinematografie, Bulharská a polská kinematografie a Západní kinematografie. Tyto texty doplňují další dva oddíly rozhovorů, jež Kopaněva vedla s českými a slovenskými a se zahraničními tvůrci. Poslední oddíl tvoří rozhovory s Galinou Kopaněvou." Před pár dny Národní filmový archiv vydal knihu Galina Kopaněva. Spatřit a napsat. Filmové kritiky, statě a rozhovory, již dostupnou na e-shopu NFA. Více tady.
"Onen výše zmiňovaný koncept kompromisu mezi memoárovou a odbornou literaturou je vskutku chytře zvolenou cestou, jak reflektovat dílo filmaře, který už má mnoho tvůrčího za sebou, ale zároveň i – věřme – ještě před sebou. Takže, ať už je čtenáři Vorlův humor a filmový styl blízký či ne, vlastnictvím tohoto titulu v osobní knihovně nepohrdne – protože takovou nějakou (auto)biografii by sám o sobě chtěl/měl mít nejeden tvůrce." Recenzi knihy Rejža Vorel, vydané nakladatelstvím Pražská scéna, napsala pro 25fps Jana Bébarová. Více tady.
"Když po pravdě prohlásím, že přečtení Truffautových rozhovorů s Alfredem Hitchcockem patří mezi formativní okamžiky mého studijního a profesního života, postavím se tím patrně do zástupu stovek dalších lidí, kteří to měli podobně. Vzpomínám si, jak mě vždycky štvalo, když jsem knížku po uplynutí výpůjční doby musel vrátit zpátky do knihovny. Dnes mám samozřejmě vlastní výtisk, což mi dovoluje vracet se k ní tak často, jak jen potřebuji (to znamená velmi často)." Filmový historik a pedagog Milan Hain na svém nedlouho existujícím filmovém blogu představil i desítku filmových knih, které ho nejvíc ovlivnily. Více tady.
"Snímek patřil mezi docela vlivné české filmy dvacátých let, ač dnes je pozapomenutý. Na rozdíl od ´Příchozího z temnot´ či ´Otráveného světla´ nenabízí podmanivé dobrodružství, pohlcující vypravěčskou obloukovou stavbu a sjednocený stylový přístup, ovšem tím do dějin (zdaleka nejen rané) české kinematografie zapadá mnohem příznačněji než výše zmíněné, třeba atraktivnější, dynamičtější a rytmicky funkčnější filmy." Důkladnou analýzu němého filmu Kříž u potoka (1921) Jana Stanislava Kolára, připravovaného k vydání na DVD Národním filmovým archivem, zveřejnil na svém blogu Radomír D. Kokeš. Více tady.


Copyright © 2002 - 2018, Zóna