ZÓNA *** netuctové filmy (nejen) na DVD ::: http://zona.bloudil.cz

URL článku: http://zona.bloudil.cz/index.php?id=5272

Datum vydání článku: 12.5. 2017


Ulička slávy

Už filmem Pí a jeho život (Life of Pi, 2012), často precizností použité 3D-technologie srovnávaným s Cameronovým Avatarem (2009), si Ang Lee získal pověst technologického inovátora, jeho několik let připravovaný následující snímek z něj ale učinil skutečného průkopníka, natrvalo zapsaného do dějin "filmového záznamu". Pokusy s dvojnásobnou snímkovou frekvencí (zlepšující plynulost pohybu a zvyšující realističnost zobrazení), tedy 48 snímků za sekundu na rozdíl od standardních 24, zahájil před pěti lety Peter Jackson v Hobitovi (The Hobbit: An Unexpected Journey, 2012) a o jejím dalším polovičním navýšení (na 60 FPS) se spekulovalo v souvislosti s Jamesem Cameronem a Avatarem 2 (2018), Lee jim ale zcela bezskrupulózním způsobem sebral vítr z plachet. Loni v Americe premiérované válečné drama Ulička slávy (Billy Lynn´s Long Halftime Walk, 2016) totiž společně s kameramanem Johnem Tollem nasnímali v pětinásobku (!) standardní snímkové frekvence, tedy ve 120 snímcích za sekundu, to vše navíc ve 3D a 4K. Pokud dostupné údaje nelžou, "spotřeboval" kvůli tomu Leeův snímek čtyřicetinásobně více dat než standardní film (5x více snímků za vteřinu, 4x počet pixelů a to vše 2x pro 3D), přičemž v době premiéry v Americe existovaly jen 2 kinosály, schopné film ve 120 FPS promítnout. V amerických kinech ale Ulička slávy finančně propadla, což znamenalo radikální omezení celosvětové distribuce (kromě mnoha jiných byla zrušená i česká premiéra) a rychlý přesun filmu na "nosiče domácího kina". Společnost Sony snímek v Americe vydala už v polovině února a do Evropy dorazil na všech třech typech nosičů (DVD, BD, UHD BD), ve všech případech vybavených na části mutací i českými titulky, počínaje březnem, do tuzemské distribuce ale kompletní sestavu disků vyšle Bonton až na začátku června.


Copyright © 2002 - 2017, Zóna