ZÓNA *** netuctové filmy (nejen) na DVD ::: http://zona.bloudil.cz

URL článku: http://zona.bloudil.cz/index.php?id=7396

Datum vydání článku: 21.1. 2023


Dějiny čtení

"V zahraničních žebříčcích nejlepších filmů loňského roku se pravidelně objevovalo ´Požehnání´ od Terence Daviese. Nádherně nasnímané psychologické drama zakázané touhy se českým kinům vyhnulo. Nyní jej ovšem najdete na HBO Max. Stylová detektivka ´Vražda v Londýně´, která v duchu filmů Wese Andersona s úctou využívá i hravě převrací konvence krimipříběhů od Agathy Christie, se v českých kinech sice objevila, ale jen nakrátko a bez velkého mediálního a diváckého ohlasu. Dohnat ji teď můžete na Disney+. ´Ludvík Bavorský´ je jedním z posledních mistrovských děl Luchina Viscontiho. Životopisné drama s opulentní barokní scénografií a výborným Helmutem Bergerem v titulní roli najdete na MUBI v nezkrácené, takřka čtyřhodinové verzi." V DOK Revue se objevilo další "vydání" pravidelné měsíční rubriky na filmové téma ´Nenechte si ujít´ Martina Šrajera. Více tady.
"Kdyby se dělala anketa o nejprohnilejší postavu ve filmu noir, jedním z horkých adeptů na vítězství by byl novinář Jack Early z filmu ´Shakedown´. Noir disponuje bohatou zásobárnou slizounů, padouchů a antihrdinů, ale Early je v tom vážně extratřída. V podání Howarda Duffa jde o člověka bez jakýchkoliv skrupulí a morálních zásad, který se ve snaze stát se předním reportážním fotografem nezastaví před ničím. Aby dosáhl svého profesního cíle a získal dobrý snímek, jde doslova přes mrtvoly - nechává před objektivem fotoaparátu pózovat lidí v bezprostředním ohrožení života nebo chladnokrevně přihlíží vraždě. Řekl bych, že jeho hyenismus je ještě o stupeň dál než u takového Chucka Tatuma (Kirk Douglas) z tematicky podobného, o rok pozdějšího ´Esa v rukávu´." Čerstvým přírůstkem na blogu Film noir je text Milana Haina o snímku Shakedown (1950) Josepha Pevneyho. Více tady.
"Služba nabídne stovky nejslavnějších filmů patřící pod značky Universal či Paramount. Universal dodává série jako Rychle a zběsile, Jason Bourne, Čelisti, Jurský park, Já padouch, Návrat do budoucnosti a další spielbergovské klasiky jako E.T. - Mimozemšťan či Schindlerův seznam. Paramount pro změnu sedí na právech ke značkám jako Star Trek, Top Gun, Mission Impossible, Sonic, Želvy Ninja, Jack Ryan, G.I. Joe, Kmotr, Policajt v Beverly Hills, Bláznivá střela a starším dílům Indiana Jonese, vlastní také klasiky jako Forrest Gump. Obě společnosti si také rozdělily (ve SkyShowtime spojily) pozůstatky po původně nezávislém studiu DreamWorks, které spoluvlastnil Steven Spielberg a vyprodukovalo série jako Transformers nebo Shrek. Paramount také nedávno pohltil studio Miramax, které v 90. letech jednu pecku za druhou (Pulp Fiction: Historky z podsvětí, Vřískot nebo Život je krásný). Do konglomerátu Universal také patří původně britské studio Focus Features zaměřené na náročnější filmy jako Věčný svit neposkvrněné mysli nebo 21 gramů." Další podrobnosti o chystané nové streamovací službě SkyShowtime zveřejnil web Filmtoro. Více tady.
"Spoluúčast armády na výrobě ´Republiky´ byla stěžejní. Umožnila rozsáhlé zapojení bojové techniky, a to nejen před kamerou, ale také během samotného natáčení: několik záběrů bylo pořízeno z vojenských vrtulníků. Pro natáčení byli z ´Armádního filmu´ rovněž uvolněni vojáci základní služby, kameraman Jaromír Šofr, druhý kameraman Jiří Macháně a asistent produkce Karel Vejřík. Realizačně náročný film s množstvím akčních scén a početným komparsem vznikal od května 1964 do května následujícího roku. Více než 1.800 záběrů se natáčelo na osmdesáti různých lokacích, převážně v exteriérech. Klíčová byla vesnice Únanov u Znojma, kde štáb strávil nejvíce dní. Rozpočet vystoupal z původních 5,5 milionu na 8,35 mil., což bylo skoro třikrát víc, než kolik v první polovině šedesátých let činily průměrné výrobní náklady na celovečerní hraný film." O vzniku filmu Ať žije republika (1965) Karla Kachyni napsal ve Filmovém přehledu Martin Šrajer. Více tady.


Copyright © 2002 - 2024, Zóna