ZÓNA *** netuctové filmy (nejen) na DVD ::: http://zona.bloudil.cz

URL článku: http://zona.bloudil.cz/index.php?id=7230

Datum vydání článku: 13.8. 2022


Dějiny čtení

"Tarantino nestudoval filmovou školu, nýbrž pracoval ve videopůjčovně, kde sledoval jeden snímek za druhým. A viděl jich tolik, od těch pokleslých exploatačních béček až po vrcholné kinematografické milníky, že by mohl sepisovat učebnice. Je známo, že v úctě chová dílo Sergia Leoneho (Tenkrát na západě), žánrově nepoddajné japonské snímky jako Konkurs a Battle Royale nebo Social Network Davida Finchera, které vybral jako nejlepší film uplynulé dekády. Tarantino ví, že sledovat cizí výtvory a nacházet inspiraci je pro něj jakožto pro režiséra nezbytné, ovšem současně se netají tím, že je zkrátka obrovský fanoušek. Právě tuto druhou stránku své kinematografické vášně vyjevil v podcastu ReelBlend, kde společně s Rogerem Avarym, spoluscenáristou Pulp Fiction, probral několik filmových témat. A mimo jiné zmínil, jaký snímek považuje za ten nejlepší – konkrétně užil termín ´movie´, který odkazuje spíše k zábavním a konzumním titulům, jež nemusí mít až takové umělecké ambice jako ´film´." Quentin Tarantino prozradil, který snímek je podle něj tím nejskvělejším v historii. Více tady.
"U Warnerů došlo letos na jaře k završení transakce a spojení s Discovery, do vedení nastoupil David Zaslav a jak ukázal naposledy při prezentaci kvartálních výsledků, spoustu věcí nyní hodlá dělat jinak. Sice potvrdil, že velké filmy budou dále chodit do kin, ale vůbec se nebude spěchat s jejich přidáváním na HBO Max. Zaslav uvažuje hodně číselně a podle všeho by si velké filmy přál zúročit ještě v digitálních prodejích (Amazon, iTunes, Google Play a další) než filmy pošle na HBO Max, kde už z nich nemá přímé peníze. Novou strategii si poprvé vyzkouší u životopisného filmu ´Elvis´, kterému právě 9. srpna uplyne lhůta 45 dní od kinopremiéry. Dnes se ovšem objevuje pouze v prodejích v USA a jeho datum pro HBO Max podle všeho nebylo vůbec stanoveno." Pětačtyřicetidenní lhůta mezi uvedením filmů v kinech a na streamovacích službách zřejmě nebude samozřejmostí. Více tady.
"V televizi vždycky dávají víc westerny, když jsou prázdniny a léto, jako by někoho napadlo, že to souvisí. Vysílají je do našich očí a uší, ale většinou ne srdcí, protože to není většinově vyhledávaný žánr, ale mrtvý žánr. Aspoň většina občanů této země westerny cíleně nevyhledává, i když se mu vysloveně nebrání. Už se to asi nezmění. Oproti tomu Proměny westernu (332 stran) je překvapivě čtivá kniha editovaná historiky Janem Švábenickým a Lubošem Ptáčkem. Seskupili sem osm studií různých autorů a tři rozhovory s režiséry. Kapitoly se věnují aspektům westernu, filmového i literárního, což je v Česku dost unikát." O sborníku Proměny westernu, vydaném před devíti lety Univerzitou Palackého v Olomouci, napsal na webu Neviditelný pes Ivo Fencl. Více tady.
"Jako každý rok, i letos dramaturgové festivalu Jana Bébarová a Milan Hain zařadili do programu sekci věnovanou mimo americké podobě filmu noir. Po loňské exkurzi do Bollywoodu se letos vrací znovu do Evropy a v pětici vybraných snímků představí podoby noiru ve španělské filmografii. Vedle slavné Smrti cyklisty budou promítány v Česku méně známé filmy jako Ditirambo, Červená ryba, Andaluský expres a Skleněné oko, které je adaptací románu amerického spisovatele hard-boiled literatury Cornela Woolriche." Pozvánka na blížící se Noir Film Festival na ČSFD je zajímavá tím, že jsou v ní všechny zmíněné filmy i tvůrci "nalinkováni". Více tady.


Copyright © 2002 - 2024, Zóna