ZÓNA *** netuctové filmy (nejen) na DVD ::: http://zona.bloudil.cz

URL článku: http://zona.bloudil.cz/index.php?id=7208

Datum vydání článku: 23.7. 2022


Dějiny čtení

"Po únoru 1948 vznikl speciálně pro Oldřicha Nového v rámci barrandovských struktur takzvaný ´Tvůrčí kolektiv veseloherní´. To byla dramaturgická skupina, ve které si Nový vyvíjel náměty na filmy podle svých hereckých preferencí a silných stránek. Doposud se tvrdilo, že jeho filmová práce v 50. letech byla nedůstojná, nadiktovaná, ale je vidět, že na vývoji filmů participoval. U zlopověstného snímku Slovo dělá ženu měl dokonce hned několik funkcí: byl spoluautor námětu, měl umělecký dozor a hrál hlavní roli." O monografii Oldřicha Nového z pera Šárky Gmiterkové, vydané Národním filmovým archivem, referoval i Český rozhlas. Více tady.
"V roce 2013 natočila Samantha Fuller dokumentární film o svém otci Samuelu Fullerovi (1912–1997), enfant terrible americké kinematografie. Snímek s názvem ´Plný život Samuela Fullera´, který je zpracováním filmařovy autobiografie, se za osobní účasti režisérky promítal na Noir Film Festivalu v roce 2018, kdy byla součástí programu výběrová retrospektiva Fullerových děl. Samantha Fuller se na festival vrací po čtyřech letech, aby zde osobně uvedla otcův film ´Podsvětí USA´, který bude promítán v rámci Zvláštního uvedení." Dalším hostem srpnového 10. ročníku Noir Film Festivalu bude dcera Samuela Fullera. Více tady.
"Do českých kin míří zcela poprvé nová definitivní verze aka ´Final Cut´. Tříhodinový macek pak vznikal k příležitosti 40. výročí premiéry filmu v roce 2019 samozřejmě pod dohledem legendárního režiséra. A v kinech si ho můžete navíc vychutnat v tom nejlepším možném hávu. Jedná se totiž o digitálně zrestaurovanou 4K podobu. Dá se tak říci, že všechny Coppolovy tísnivé scény a záběry můžete vidět v té nejsilnější podobě a všechnu tu válečnou depresi si vychutnat naplno." Do českých kin právě vstoupil další sestřih snímku Apokalypsa (Apocalypse Now, 1979) Francise Forda Copopoly. Více tady.
"Když se podíváme na westerny italských režisérů, kteří přišli po Leonem, tak šli často svou vlastní cestou a vytvářeli mnohdy i mnohem zajímavější pojetí žánru. Kritici a publicisté až dogmaticky upnuli pozornost na Leoneho jako zakladatele rétoriky a stylu italského westernu a mají tendenci posuzovat ostatní režiséry prizmatem leoneovského mýtu. Italský western je ve skutečnosti široký komplex filmů, v nichž můžeme nalézt rozmanité tvůrčí přístupy, sociokulturní zdroje i žánrové kombinace. Začteme-li se do dochovaných rozhovorů s Leonem, není vůbec náhodné, že se vymezoval vůči westernům svých kolegů jako právě Sergio Corbucci, Sergio Sollima nebo Enzo Barboni. Zejména Barboniho komediální westerny s Hillem a Spencerem byly divácky mnohem úspěšnější než všechny Leoneho filmy." Rozhovor s Janem Švábenickým nejen o jeho knize Fenomén italský western zveřejnil Neviditelný pes. Více tady.


Copyright © 2002 - 2024, Zóna