"Lidé si na filmy navykli koukat jinak, na obrazovkách počítačů a mobilních telefonů. To je změna, která se dá přirovnat snad k nástupu zvuku, možná ke vzniku televize v 50. letech. Zažili jsme revoluční dekádu, a ani jsme si to neuvědomili." Anketu o nástupu platforem
VoD připravilo
Radio Wave. Více
tady.
"Scorsese nechává všechny herce hrát své party napříč dekádami a omlazuje je pomocí digitálních kouzel. Výsledek je děsivý. Nikoli vinou špatných triků, pravděpodobně to lépe udělat nelze. Jenže Scorsese tímto aktem provedl cosi až okultního, zbavil své hrdiny věku a především tváře, tedy toho nejcennějšího, co přinejmenším v Hollywoodu herec má. Plátnem se pohybují zvláštní přízraky. Sledujeme nejen tváře, ale také těla starých mužů, kterým se zrovna narodil syn, kteří zrovna přeskakují několik balvanů u břehu moře, aby se zbavili důkazu v podobě smrtící zbraně. Přitom se pod těmi digitálními maskami zračí snaha starců hrát jako zamlada." Recenzi
Irčana (
The Irishman, 2019) Martina Scorseseho napsal Tomáš Stejskal. Více
tady.
"Chceme vyzkoušet platformu jménem Patreon. Jde o měsíční sponzoring, jehož výši si sami určíte. Můžete to považovat za dar, předplatné nebo směnný obchod. My samozřejmě nechceme vaše úspory zadarmo a nabídneme vám věčnou slávu v podobě zmínky na webu nebo ve videu, možnosti rozhodovat do jisté míry o obsahu některých pořadů, ale také exkluzivní přístup k merchi nebo vytuněnou ikonku, pokud se plácnete přes kapsu." Web
Moviezone zkouší nový způsob financování. Více
tady.
"Podle analytiků je velikost trhu ´domácího videa´ konstantní už od roku 2005 - tehdy šlo o 25 miliard dolarů, které se dělily hlavně mezi fyzická média (jen DVD představovala 16 miliard dolarů) a pár dalších variant. Jenže v roce 2019 tu máme paradox - trh je prý stále 25 miliard dolarů, DVD se prodávají už jenom za 2,2 miliardy a streaming představuje 15 miliard dolarů." Analýzu "streamovacích válek" přinesla
Lupa. Více
tady.