Větu
"asi neprozradím nic tajného, když napíšu, že v tuzemské vydavatelské praxi trvale absentují artovnější snímky současných evropských režisérů" jsem na
Zóně napsal v roce 2005, aniž by vlastně během následujících čtrnácti let přestala platit. Tehdy jsem jako jednu z výjimek uvedeného stavu jmenoval francouzského režiséra Oliviera Assayase, jemuž (již dávno neexistující) společnost
Intersonic vydala dva filmy, oba uvedené v soutěži v Cannes - zatímco
Demonlover (
2002) se na DVD dostal v korektní podobě, drama
Život je peklo (
Clean, 2004) bylo výrazně znehodnoceno ořezem originálního cinemascopu 2,35:1 do "televizního" 1,33:1. Assayas od té doby natočil dalších málem deset filmů, s výjimkou povídkové mulltirežisérské (jednotlivé epizody režírovalo 22 tvůrců) "romantiky"
Paříži, miluji Tě (
Paris, je t´aime, 2006), vydané před deseti lety společností
HCE, se už ale žádný na "počeštěné" DVD nedostal. Jakési tuzemské "znovuobjevení" režiséra, o němž svého času na své
Blog-O-Vizi podrobně psal David Rychta (
tady), by tedy mohl vyvolat aktuální nápad společnosti
Film Europe vydat v listopadu na DVD jeho pět let starý snímek
Sils Maria (
2014), též premiérovaný v canneské soutěži a později odměněný
Césarem za herecký výkon Kristen Stewartové ve vedlejší roli.