"Vedle dříve anoncované hlavní tematické sekce lupičského noiru a výběrové retrospektivy noirů Fritze Langa uvede letošní Noir Film Festival čtveřici filmů natočených podle literárního díla Cornella Woolriche. Jako hosta přivítá mj. i slovenského debutanta Teodora Kuhna a chystá vydání festivalové Blu-ray edice Hitchcockova amerického debutu Rebecca. 7. ročník této stylové přehlídky proběhne ve dnech 22. až 25. srpna na svém tradičním místě, středověkém hradě Křivoklát." Podrobné informace o letošním
Noir Film Festivalu se objevily na
25fps. Více
tady.
"Plán restaurování klíčových národních děl za osobní účasti jejich dosud žijících tvůrců, vesměs osmdesátníků, bojuje s časem – a čas, jak známo, jsou peníze. Které nejsou. Když se na letošním karlovarském festivalu tleskalo digitálně restaurované verzi Spalovače mrtvol, padla slova lítosti, že se to nestihlo o rok dřív; režisér Juraj Herz i kameraman Stanislav Milota mezitím zemřeli. K rekonstrukci nicméně pomohly alespoň Milotovy dochované poznámky, když už se jí nemohl zúčastnit osobně. Někteří jeho kolegové by ještě mohli. Ale musí čekat. S nadsázkou řečeno, od přímého otisku do filmařské nesmrtelnosti je dělí mizerných dvě stě tisíc korun." O restaurování českých filmů napsala Mirka Spáčilová. Více
tady.
"Natáčení, které začalo v druhé polovině roku 2017, oficiálně skončilo 5. března 2018 a už v té době se začaly objevovat zvěsti o tom, že alokovaných 125 mega nebude stačit. Filmové weby informovaly o tom, že se rozpočet navýšil na blockbusterových 150 milionů dolarů, a ani to nebyla konečná cifra. Scorsese chvíli po skončení samotného natáčení suše informoval, že se filmu v roce 2018 pravděpodobně nedočkáme, protože bude omlazovaní herců extrémně složitým procesem, který se za pár měsíců prostě nestihne." Podrobnosti o dalším filmu Martina Scorseseho pro
Netflix se objevily na
Moviezone. Více
tady.
"Retrospektiva Júsufa Šahína ukázala, že byl nejhustším filmařem všech dob. Sotva kdo jiný dělal filmy s takovou lehkostí, bystrostí a radostí jako hyperaktivní rodák z Alexandrie: nejenže rozehrál každý opus ve zcela jiném stylu, ale styly se mu zmnožují a rozvětvují i uvnitř téže komedie; mizanscény překypují houfy ustavičně brebentících Egypťanů, kteří se z ničeho nic rozezpívají, a divák nemůže ani mrknout, aby mu neunikl vteřinový obrazový gag." Mezi odpovídajícími v anketě
Respektu o nejsilnějším karlovarském zážitku byl i Jaromír Blažejovský. Více
tady.