ZÓNA *** netuctové filmy (nejen) na DVD ::: http://zona.bloudil.cz

URL článku: http://zona.bloudil.cz/index.php?id=5805

Datum vydání článku: 27.10. 2018


Dějiny čtení

"Po dokončení svého prvního barevného celovečerního snímku tvůrce již nesměl dál u filmu pracovat. Na rozdíl od většiny svých kolegů z nové vlny, kteří se k práci vrátili dříve či později ještě během sedmdesátých let, právě jeho postihl zákaz na sedmnáct let. Marně během vynucené odmlky usiloval o zfilmování Hrabalovy ´Příliš hlučné samoty´." Portrét Evalda Schorma u příležitosti nedávného (ne)udělení státní ceny napsal pro Aktuálně Tomáš Stejskal. Více tady.
"Na konec roku 2019 (tedy zhruba ve stejnou chvíli jako Disney) plánuje Warner Bros. s velkou slávou spustit plnohodnotnou odpověď na Netlix, Amazon a Myšáka. Minulý týden to oznámil John Stankey: ´Rozhodli jsme se spustit vlastní službu, která bude divákům po celém světě nabízet filmy, seriály a dokumenty z naší bohaté knihovny. Tato služba vhodně doplní naše současné portfolio.´“ O dalším pravděpodobném kole "streamovacích válek" napsal na Moviezone Jiří Pospíšil. Více tady.
"Co však zásadní je a v čem tkví výjimečnost celého příběhu, je něco jiného. Na období komunismu, pád želené opony i porevoluční dění totiž Deitch nahlíží pohledem muže, který se narodil v Chicagu s mrakodrapy v zádech. A to se se socialistickým Československem opravdu moc srovnávat nedá. Navíc jsou v knize vůbec poprvé k vidění návrhy Jiřího Trnky na zfilmování Hobita od J.R.R. Tolkiena. Režisér Peter Jackson tak rozhodně není prvním filmařem, kterého převod Tolkienova světa na plátno zajímal." O knize oscarového animátora Genea Deitche Z lásky k Praze, vydané nakladatelstvím Garamond, napsala v iDNES Monika Zavřelová. Více tady.
"Godardova novinka ´Kniha obrazů´ opět touží obrazy především bořit. Záběr z klasického hollywoodského melodramatu se tu mění ve výjev z Pasoliniho zneklidňujícího díla ´Saló aneb 120 dnů Sodomy´, následují další a další. Godard si tentokrát vystačí jen s úryvky z cizích děl. A lze si jen představit, jak sedmaosmdesátiletý tvůrce, poslední mohykán francouzské nové vlny, zhmotňuje jednu ze svých ve filmu zmíněných tužeb: myslet rukama. Ty jeho nad střihačským pultem stále dovedou diváky provokovat k myšlení." O nových filmech Jeana-Luca Godarda, Emira Kusturici a Wernera Herzoga, uvedených na festivalu v Jihlavě, napsal pro Aktuálně Tomáš Stejskal. Více tady.


Copyright © 2002 - 2024, Zóna