Zatímco pozice nejhoršího filmaře dvacátého století "připadla" Edovi Woodovi, ve století jedenadvacátém je výrazným favoritem Tommy Wiseau, režisér po všech stránkách zpackaného snímku
Pokoj (
The Room, 2003). Oba dva na tento neoficiální trůn vysadil jiný filmař - prvního Tim Burton a jeho
Ed Wood (
1994), druhého James Franco ve snímku
The Disaster Artist: Úžasný propadák (
The Disaster Artist, 2017), ověnčeném jak vítězstvím na festivalu v San Sebastianu, tak
Zlatým glóbem za mužský herecký výkon (dostal ho Franco, který do hlavní role obsadil sám sebe). Francův snímek se v tuzemských kinech nepromítal a o
oscarové ambice ho obrala pošahaná kampaň "me too", i tak si ale získal silnou fanouškovskou základnu, jistě i díky nadšené recenzi Václava Rybáře na
Moviezone (
tady). Masového zpřístupnění se
The Disaster Artist dočká v červnu, kdy ho do českých obchodů na hned dvou typech disků (DVD a BD) s
warnerským logem na obalu doveze
MagicBox, čímž mimochodem hned nadvakrát trumfne Burtonova
Eda Wooda, který se jakékoliv "počeštěné" edice nedočkal dodnes.