ZÓNA *** netuctové filmy (nejen) na DVD ::: http://zona.bloudil.cz

URL článku: http://zona.bloudil.cz/index.php?id=5476

Datum vydání článku: 2.12. 2017


Dějiny čtení

"Ve svých osmdesáti letech má Ridley Scott na svém kontě spoustu krásných filmů, z nichž některé si vydobyly slávu hned a jiné později. A věřme, že jich pár ještě přibyde. Tak všechno nejlepší, Mistře!" Ve čtvrtek 30. listopadu připomněl v Literárních novinách osmdesáté narozeniny Ridleyho Scotta Milan Mundier. Více tady.
"Mohu potvrdit, že v Japonsku je Švankmajer velkým fenoménem. Měl jsem to štěstí, že jsem mohl stát u jeho šířící se slávy na přelomu let 1999 až 2000. Hlavní vlna přišla v roce 2001, kdy Jan a Eva Švankmajerovi přijeli do Tokia s premiérou Otesánka. Od té doby vzrostl zájem o jeho tvorbu několikanásobně a trvá dodnes. Všichni v Japonsku netrpělivě očekávají jeho nový film Hmyz." Rozhovor s ředitelem českého uměleckého archivu Chekogura Petrem Holým vyšel na Aktuálně. Více tady.
"Kniha, vydaná Argem, obsahuje dvě alba. Když odmyslíme revoluční profil hlavní hrdinky, jde o tuctové příběhy v hávu vědecké fantastiky. Barbarella létá po planetách a jde z akce do akce. Nepřátelům vždy uniká, vždy vítězí, modeluje finále k obrazu svému. Druhé album (z roku 1974) je sice scenáristicky propracovanější, blízko surreálním fantaziím Alejandra Jodorowského, ale i tak platí, že je poněkud upovídané, zdlouhavé, místy banální a nudné. Spíš než první plán funguje dnes komiks v druhém čtení: Barbarella jako mýtus, součást globální popkultury. Typický produkt své doby. Vizuálně nemá daleko k pop-artu, který proslavil Warhol." O české edici komiksu Barbarella, který před půlstoletím posloužil jako inspirace nepopsatelného filmu Rogera Vadima, píše v iDNES Radim Kopáč. Více tady.
"Garrel uvěřitelně vystihl jeho uzavřenost, paranoidní žárlivost, téměř permanentní navrčenost, přezíravost, útočnost a pochopitelně do nebe volající dogmatičnost. Slavný režisér je tu vylíčen velmi nelichotivě jako sobec par excellence, ale je to také obecný portrét tvůrce v krizi, vědomého si svých kvalit a intelektu a zároveň sužovaného pochybnostmi." O Godardově portrétu ve filmu Obávaný (Redoutable, 2017) Michela Hazanaviciuse píše v Lidovkách Jana Machalická. Více tady.


Copyright © 2002 - 2017, Zóna