ZÓNA *** netuctové filmy (nejen) na DVD

Andrej Rublev

ZÓNA - hlavní strana
ZÓNA E-SHOP TEXTY RECENZE KONTAKT
ZÓNA - hlavní strana

Průběžně.cz :: sociální síť pro zpravodaje z ulice

PINKY - Záchranná stanice pro veverky

Barva granátového jablka - film Sergeje Paradžanova - objednejte si české DVD

A co dále, Baltazare a Muška - filmy Roberta Bressona - objednejte si české DVD

Nostalgie - objednejte si české DVD

Krásná hašteřilka - objednejte si české DVD

Oběť - objednejte si české DVD

Ašik Kerib - objednejte si české DVD

ZÓNA :: E-SHOP - objednejte si české DVD

Nebe nad Berlínem - objednejte si české DVD

Walkabout - objednejte si české DVD

Solaris - objednejte si české DVD

Zrcadlo - objednejte si české DVD

Stalker - objednejte si české DVD

Andrej Rublev - objednejte si české DVD

Strom na dřeváky - objednejte si české DVD

DVDFreak

FilmHouse

SHOPY

Veveřácká kronika

Ermanno Olmi: Rozhovory

Rozhovory s Josifem Brodským

Jim Jarmusch: Rozhovory 1980 - 2000 (Camera obscura)

Andrej Arseňjevič Tarkovskij: Zapečetěný čas

Filmantik - antikvariát filmové literatury

Jean-Luc Godard: Příběh(y) filmu

Nakladatelství Camera Obscura

Andrej Tarkovskij - Krása je symbolem

Veveřáci

Kolínský Bloudil - virtuální fotomapa

Nostalghia - andělské stránky

Nostalghia - Andrej Tarkovskij

Nostalghia - Markéta Lazarová

DVDbase

David Lynch

DVD-LDbáze

Týdeník Kolínský PRES

Výzva k vydání Markety Lazarové na DVD

Filmový časopis 25fps

Svět DVD pod lupou : R2DVD

HDTV - Aktuálně o HDTV, HD Ready, LCD televize, plazma TV

HDmag.cz - magazín o Blu-ray, HD DVD a HDTV

iNDiEFiLM - web o nezávislém filmu

Krása je symbolem pravdy

 

Podělte se o své názory na "netuctové filmy" (či cokoli jiného) s ostatními

Tuto položku nevyplňujte!
Tuto položku neměňte!
Jméno nebo přezdívka:
E-mail (není nutno vyplňovat):
Domovská stránka (není nutno vyplňovat):
http://
Text zprávy:
(formátovací panel vyžaduje zapnutý JavaScript)
Opište POUZE ČÍSLICE » 143C23472
nesprávně vyplněný kód znamená ztrátu příspěvku
Autor příspěvku:
Hledaný výraz:
 

Potřeboval bych v pátek 1. 9. od 17:30 nahrát na tv kanále CSfilm pořad Film filmu: Adelheid (cca 20 min.). Najde se tu někdo, kdo má možnost nahrávání? Via email...

30-08-2017 (10:22) 
Lavran

Jen malý dodatek k poslední zprávě: K zázraku u nás svého času uvedl Fresh Film Fest. ;)

30-08-2017 (08:35) 
Lavran | web

Je to možná trochu off topic, ale někoho by to snad mohlo potěšit: japonské blu-ray vydání Malickovy Cesty času je nakonec přehratelné ve všech regionech. Nechce-li se tedy někomu čekat na vydání francouzské (které ovšem vyjde už cca za 14 dní), vřele doporučuji...

28-08-2017 (10:41) 
Nostalghia.cz

Nikoloki: Adéla byl natáčená pro uvádění ve formátu 1.66:1, takže minimálně "ořez" by měl být u NFA vpořádku...

27-08-2017 (21:43) 

A tfujtajksl - teď jsme si všiml, že NFA Adéla je do formátu 5:3 oříznuta (!) z formátu 4:3 - to jsou ale ………

27-08-2017 (10:56) 

Existuje ještě nějaký další pomatenec, který kupuje BD s restaurovanými filmy vydanými NFA? Vím, že i tady se to už probíralo, ale je to děs, je to děs, je to děs … To je prostě moc, dát přes čtyři stovky a pak muset sledovat na úvod každého filmu minutu vysvětlivek určených zřejmě negramotům (podle délky trvání - to by za tu dobu přečetl čtyřikrát i jednooký prvňáček s deseti dioptriemi) a pak již řádně poučen sledovat "barevný" film "zrestaurovaný" do původního barevného vyznění typického pro východoněmecký barevný materiál zvaný "Aquacolor". To je strašné, a jelikož mě blbce neodradily ani "Tři oříšky pro popelku", tak teď mám nově v tomto děsivém barevném podání i "Adéla ještě nevečeřela", "Dobrý voják Švejk / Poslušně hlásím" a "Starci na chmelu". Nemohl by někdo tyto NFA polotovary vzít, barevně je zkorigovat a teprve pak je vydat pro "obyčejné" diváky, nikoliv pro filmové historiky? Popřípadě by přímo NFA mohl vydávat disky se dvěma verzemi: pro historiky na bádání a pro diváky na koukání. Nyní když si chci odpočinout, tak mám dilema, zda si v HD pustit "Adélu" z historicky nevěrného, ovšem barevně hezčího přepisu ČT s poměrem stran 4:3, nebo z barevně úděsného přepisu NFA s poměrem stran (cca) 5:3. Nebo zřejmě budu nucen poohlédnout se po nějakém videoeditoru a sám si barevně opravovat filmy vydané NFA.

P.S. Abych nezapomněl, tak na vystřižení úvodní propagační minutovky mi naštěstí stačí Avidemux.

27-08-2017 (08:34) 
standa.e

zóna: OK. Chápu. Já to teda nějak uzavřu za sebe, když už jsem tomu teď dal tolik času. Zrovna dokoukal ten dokument a spíš potvrdil mé podezření, že (v mých očích) slabiny filmu jsou dány především:
a) Lindelofem jakožto scénáristou,
b) nápadem z toho "neudělat Vetřelce" ve chvíli, kdy každý Vetřelce, zprvu včetně tvůrce, stejně očekává (musí dojít ke střetu očekávání a následnému zklamání) - vlastně je ten pokus udělat z toho filosofii stejně nešťastný, jako u Černého rytíře. Už vůbec impulz "Kdo by chtěl vytvořit něco takového? (Aliena)" mi přijde nešťastný. Kdo by chtěl vytvořit třeba AIDS? Nikdo. Prostě jsou. Někde. Kde vás nikdo neuslyší. A někde jsou možná i spacejockeyové. To vůbec žádné vysvětlení nepotřebovalo. V tom nevysvětlení byl jejich půvab. Ve své podstatě se tak Prometheus/Covenant staly neskutečně antropocentrickými filmy a nabubřelými možná stejně jako starej Weylland.
c) Do toho se přidá Scott jako spíše vizuální režisér, který si vymyslí scénu a pak příběh všemožně ohýbá, aby se k té scéně dostal...
d)v konečné fázi střihač, který stříhal víc než měl.

Rozhovory Janeka s Vickersovou, Vickersové s Weyllandem by film prohloubily a daly některým momentům větší logiku. Podobně bych raději zvolil opilého Hallowaye jak se hádá s Ellisabeth a končí to u zlobného sexu, než nakonec použitou scénu s růží a šampaňským, kde je nejtemnější strunkou zjištění, že Elisabeth nemůže mít dítě. Myslím, že hlavně proto nakonec tu scénu použili (kontrast k "otěhotnění"), ale pro hlavní zápletku hovořila spíš ta nepoužitá (víceméně rozvíjela Janekovo také nepoužité vyprávění). Navíc být rodič není úplně totéž, jako být stvořitel. To přirovnání tady stejně nesedí.

Úplně si umím představit (a dokument to vlastně téměř říká), jak si ve střižně řekli: "Dáme tam tu růži kvůli porodu, protože to hlavní stejně říká Janek..." A při dalším kole střihu "Hm, vždyť toho Janeka nepotřebujeme, proč jsme ho nevystříhli hned?!" - a tak to "vysvětlení" zmizelo definitivně... (Určitě bych také zvolil alternativní konec, ale umím asi pochopit, že chtěl Scott učinit Ellisabeth "empatičtější").

Asi mi tam pak stále chybějí některé informace z Weyland Files. Weylandův projev se dal do filmu nějak zakomponovat v té rozhodující fázi - závěr jeho projevu plný arogance a vzpupnosti. Bez této znalosti se tak ta postava jeví ve filmu spíš jako svéhlavej starej milionář, co se bojí smrti - ovšem o strach tam přeci nešlo (I proto chybí zbytek rozhovoru Vickersová - Weyland). Vlastně tak ten kontrast, kdy tvůrce musel pro své dílo zemřít (inženýr na Zemi, Prometheus) s opačnou touhou (Weylland, nakonec tedy vlastně i Ellisabeth, i když ji chápu, že nechtěla "pro toto své dítě umřít") přijde jak rána do palice z ničeho. (Ostatní infa z Weylland files jsou domyslitelná).

Jinak existuje amatérská "prodloužená verze" Prometheus Giftbearer v1.2 na 2h18min. Některá místa (hlavně v úvodu) asi neřeší nejlépe, některá bych řešil jinak či nechal původní, ale celkově dává tušit, jak moc tam některé ty vystřižené scény chybějí. Jednoduše - dává trochu větší smysl. (Třeba bych asi nechal i souboj Ellisabeth-inženýr. Ale je fakt, že použitá varianta v sobě má něco z indianajonesovského souboje mezi bičem a šavlí...)

Ale nesmysly jako "venku je dýchatelný vzduch, tak přece nebudu nosit helmu", či "jé, žížala, já si na ní šáhnu!" či "proč běžet do strany, když se můžu snažit kutálející se lodi utéct (OK, obě byly ve stresu, ale že to nedocvaklo Vickersové...)" atp. to jednoduše nevyřeší. Ty jsou už v samotném (líném) scénáři a režisérské vizi upřednostňujícím obraz před logikou (Scénu s převalující se inženýrskou lodí vymyslel Scott.)

No, takže tolik k tomu. A už dám pokoj až do příštího filmu, pokud tedy nebude debatovat i někdo jinej ;-) PS: Ten dokument mi pak už přišel únavnej. Čím víc mluvili herci, tím míň zajímavé to bylo. Každopádně všechno bylo úžasný, sluníčkový, Scott je Bůh a hlavně natočil "inovátorský film"... (U toho jsem se, přiznám se, celkem nasmál, protože mně to přijde fakt jen jako zhutnění x-krát natočeného... dokonce samotným Scottem. Asi bych ho výrazněji sestříhal, protože ty nadšené kydy pak už trochu přebíjely to zajímavé (přišlo mi, že si designéři kladli otázky, které si měl klást už sám scénárista...) "Břímě snů" je pro mě nepřekonáno.

25-08-2017 (21:12) 
zóna

standa.e: To, že nereaguji už na druhý post je dáno jen tím, že ve veverčí sezoně (a v posledních letech vlastně už i mimo ni) nemám čas opravdu na nic.

25-08-2017 (12:54) 
standa.e

Zóna: Přiznám se, že bych fakt chtěl pochopit genialitu Promethea i Covenanta, kterou v nich spatřuješ ty. To myslím bez ironie. Alena Prokopová vlastně nechtěně vystihla i to, proč mám s oběma filmy tak, jak byly Scottem uznány za finální, problém: "V Prometheovi se motiv stvoření a plození ani tak nerozvíjí a neprohlubuje, jako spíš až manýristicky zvýrazňuje a zmnožuje." Právě oním slovem manýra trefila, proč mě nejspíš nabízené myšlenky nedokáží přesvědčit, abych bral Scottovy opusy vážně (a to neberu v potaz lobotomické - nebo spíš televizněseriálové - chování vědců/osadníků). Už i jen skutečnost, že je k pochopení velikosti díla pravděpodobně nutný výklad a film o filmu se stopáží dvojnásobnou než film samotný (viz bonusový materiál na DVD) je pro mě známkou toho, že dílo nefunguje.

Edit: Nebo jinak - ty výhrady těch kritických recenzentů se ti zdají ve srovnání s tebou viděnými klady nicotné (proč?), nebo chybné (proč?) či je tam nevidíš? Mimochodem, Černý rytíř mě nechává naprosto klidným, existenciální dramata chlápka v kostýmu netopýra prostě nedokážu brát až zas tolik vážně... A Fontána? Jak ji mám rád a funguje na mě, vím, že je to ve skutečnosti jen naivní a formálně v podstatě jednoduše vystavěný kýč, který se dočkal jen hrubé nadinterpretace.

24-08-2017 (21:04) 
Vodouch

Restaurovaný Černý Petr na blu-ray (i dvd) snad ke konci roku, viz včerejší příspěvek (a hlavně komentáře pod ním) na FB stránce NFA zde: https://www.facebook.com/NFA.CZ/?fref=ts

24-08-2017 (09:56) 
standa.e

Musím říct, že v tom Big Bang motorestu v Twin Peaks mají velmi schopného hudebního dramaturga... V Patnáctém díle (jenž, zdá se, snad završil příběh Normy a Velkýho Eda) tentokrát hrají klasiku (ZZ Top ze záznamu) a na živo pak The Veils...

21-08-2017 (19:10) 
standa.e

Jedna pravda o veverkách...

18-08-2017 (10:08) 
zóna

V listopadu konečně vyjde na BD restaurovaná Barva granátového jablka (v UK).

18-08-2017 (08:24) 
pavelstraka

https://www.edition-filmmuseum.com/product_info.php/info/p182_Kafka-Goes-to-the-Movies.html

16-08-2017 (11:17) 

VÝPRODEJ BD
Nabízím 43 ks BD ve 100 % stavu, něco je moje, větší část od 2 kamarádů. Pokud není v závorce uvedeno jinak, vše má CZ titulky. Při odběru alespoň za 100 Kč je poštovné zdarma. Zájemci pište na zona@veveratka.cz, prodaná BD ze seznamu hned smažu, takže vše v seznamu (momentálně 12 ks) je k dispozici.
BD za 50 Kč - American Ultra, Big Eyes, Černobílý svět, Červená světla, Dokonalý šéf, Jíst, meditovat, milovat, Mládeži nepřístupno, Salvador, Zapomenuté světlo.
BD za 150 Kč - Hon na lišku, Most přes řeku Kwai, Raubíř Ralf.

15-08-2017 (13:21) 
tomiisek

Za zminku urcite stoji dalsi criterionska ceska stopa. Monstrozni kolekce 53 restaurovanych filmu naskenovanych ve 2K, 4K a IMAX 8K na 32 Blu-ray discich 100 Years of Olympic Films venuje vyznamnou stopaz mj. Emilu Zatopkovi a jednim z tvurcu je i Milos Forman.

13-08-2017 (10:30) 
Hortulanulus

BD player i BD jsou rezervovány. Už prosím nepište.

11-08-2017 (16:03) 
tomiisek

Hortulanulus: Docela by se siklo :D

11-08-2017 (12:29) 

Daruju za odvoz (z Prahy Braníka nebo Karlova náměstí) BD přehrávač Panasonic DMP-BDT111EG a BD New World Extended Cut. Máte-li zájem, napište mi mail.

11-08-2017 (00:43) 
tomiisek

Criterioni prekonavaji sami sebe, Hitchcockova Rebecca (new 4K digital restoration) obsahuje 10 hodin bonusu...

Blu-ray 1
• Audio commentary from 1990 featuring film scholar L.J.Leff
• Isolated music and effects track
• New conversation between film critic M.Haskell and scholar P.White (24:39)
• 2008 Making of documentary (28:02)
• Theatrical rerelease trailer (2:23)

Blu-ray 2
• New interview with film historian C.Barron on Rebecca's visual effects (17:28)
• Daphne du Maurier: In the Footsteps of Rebecca, 2016 French documentary (55:03)
• Footage of screen, hair, makeup (3:14)
• Footage of costume (2:57)
• Screen tests of Joan Fontaine (7:57)
• Screen tests of Anne Baxter (11:48)
• Screen tests of Vivien Leigh with Alan Marshall (4:02)
• Screen tests of Vivien Leigh with Laurence Olivier (5:03)
• Screen tests of Margaret Sullavan (7:52)
• Screen tests of Loretta Young (4:45)
• Casting gallery with notes by director A.Hitchcock and producer D.O.Selznick
• A.Hitchcock interviewed by T.Snyder on a 1973 episode of NBC's Tomorrow (44:03)
• NBC's Tomorrow interview with Joan Fontaine from 1980 (17:11)
• Audio interview from 1986 with actor Judith Anderson (10:42)
• Audio interview from 1986 with actor Joan Fontaine (20:15)
• Orson Welles's radio adaptation of Rebecca from 1938 (59:54)
• Radio version of Rebecca from 1941 (59:00)
• Radio version of Rebecca from 1950 (1:00:35)
• An essay by critic and D.O.Selznick biographer David Thomson
• D.O.Selznick production correspondence, including with A.Hitchcock

10-08-2017 (12:38) 
standa.e

zóna: Sliby se mají plnit, takže několik postřehů třináctiletého kritika k Alien - Covenant: Promarněná šance. Nechápu, proč potřebuje Scott brát ty nejpitomější scénáře, aby všem ukázal, jak je dokáže svou režií zachraňovat. Tento film je plný konotací na předchozí a slavnější díly série - od hudby, přes záběry na kosmickou loď či scénu vylodění, sprchovou scénu, volání ze střechy, nahánění postupným uzavíráním systému chodeb atd... Obsahuje vynikající scény - za brilantní považuji úvodní akční setkání s neomorfem ve výsadkovém člunu na karanténě. Tam mi dokázal Scott zastavit dech... Úplně finální pointu jsem naneštěstí znal díky spoileru, jemuž jsem se nevyhnul (ale scénu po něm považuji za lehce kýčovitou a nadbytečnou).

Ale...

Ale tyhle velmi solidní scény jsou proloženy několika neobratnostmi - např. efektní, i když zcela neústrojný (a navíc předčasný, mohli jsme se vše dozvědět až s Walterem) prostřih na přílet Davida na planetu (srovnej přitom s elegantním odhalením osudu Elizabeth Shawové). Úvodní havárie a události byly nějak moc hrrr - nejspíš čekáme na režisérský sestřih, který bude obsahovat i něco z obou prologů (I když se část z "Crossing" ve filmu opakuje - a David v něm dokonce říká totéž a doslova co ve filmu).

Za skutečně tragické ale považuji spojující pasáže, které jsou na úrovni pětiletého dítěte, jež objevilo sci-fi přes televizní seriály (ještě urychlenější vývoj alienů oproti už tak superrychlému vývoji). Neskutečně líní scénáristé. Posádka (zde nikoliv vědci, ale také ne "šoféři kosmického náklaďáku", nýbrž lidé cvičení a připravení ke kolonizaci cizí planety) si opět trajdá po naprosto cizí planetě a tentokrát definitivně bez skafandrů či alespoň elementární ochrany před možnými patogeny (vzhledem k tomu, že ty spóry pronikly do člověka skrz tkáň ucha nebyl problém dát posádce alespoň masky!), loď je vybavená jediným přistávacím modulem (který má navíc pořadové číslo "1", proč, když není žádná "2"?), takže pak musí pilot s celým hvězdoletem do atmosféry a riskovat přes 2000 životů a katastrofu celé výpravy (OK, šlo jim o životní partnery... přivřu oči), odskočení si k neznámé planetě "protože se nám nechce nazpátek do mrazáku a je tam možná lepčeji" (ale tam aspoň vznesla Danielsová protest)... Za nejkreténštější scénu však považuji tu, v níž kapitán pochopil, co je David zač, ale když jej David dovede k velkým kožnatým vajíčkům a řekne mu: "Jukněte se dovnitř a nebojte, je to bezpečné..." tak Davida poslechne a podívá se. Pro tuhle scénu vážně nemám pochopení...

Podivnosti do diskuse jsou pak ve výpravě (design oděvů, interiérů lodí, skafandrů... Ale tam jednoznačně ulítli v Prométheovi, Covenant to vrací "do normálu", byť Covenant dle jedné zmínky letěl deset let - tedy vyletěl v době, kdy se odehrály události Prométhea (jak dlouho trval let jemu z hlavy netuším a nehodlám to dohledávat).

Závěrem: Celkově mám z Covenanta o chloupek lepší pocit než z Prométhea (kdo ví, jak dlouho mi to vydrží). Ale to především díky té pasáži prvního souboje - a samotného konce. (Z Promethea si nejsilněji vybavuji upnutou kombinézu Charlize Theron a osamělost Davida během letu.) Dokonce jsem zvědavej, jak to chce Scott uzavřít - a hlavně napojit na Aliena, tedy jak hodlá David dostat své vyšlechtěné kousky do další inženýrské lodě a do dalších inženýrů, aby je mohla najít Ripleyová a spol? (Po Prometheovi jsem nebyl zvědavej už na nic). Historie původu Alienů je pro mě však zklamáním. Skutečně jim více slušelo, když šlo o tvory z chladného vesmíru, "kde nikdo neuslyší váš křik"...

08-08-2017 (01:03) 
wenca

tomiisek: http://www.adit-hd.com/

05-08-2017 (17:13) 

Na letošní LFŠ naše rodina zjistila, že nutně potřebuje mít doma Carpenterovu Temnou hvězdu, neválí se prosím někomu doma DVD z Levných knih (jiné vydání s českou podporou předpokládám neexistuje)?

A jako bonus k dotazu přidávám odkaz na sice ne tak docela uvěřitelnou, ale půvabnou historku o Adolfu Hoffmeisterovi a moderních nosičích.

05-08-2017 (14:26) 
tomiisek

Mam kacirskou otazku - co je nejlepsi nahrazkou tehParadox.com?

05-08-2017 (13:48) 
zóna

jiri111: Díky za odkaz na shop, který jsem neznal! Odkaz na UHD BD na témže shopu sice repro obalu neobsahuje, ale ve výpisu stop slovenštinu uvádí (tady), takže je opravdu docela možné, že ze tří variant je slovenština nejen na BD, ale i na UHD BD.

03-08-2017 (06:50) 
jiri111

platí-li, že na disku je to, co je na obalu napsáno, pak dvd verze slovenskou
verzi neobsahuje

https://shop.mueller.de/multi-media/filme-tv/flying-clipper-traumreise-unter-2-
dvds-2185105

03-08-2017 (06:44) 
zóna

matěj: Ne, "naznačovat" jsem nic takového určitě nechtěl a vyznívá-li to tak, tak je to moje chyba v tom, že jsem se blbě vyjádřil. Jdu to napravit, díky za upozornění!

02-08-2017 (18:04) 

A já jen doplním, že bonusy na DVD a BD jsou totožné (dnešní zpráva naznačuje, že
diskutované bonusy se nachází jen na BD).

02-08-2017 (17:37) 
Igor

Tak Stalker-Criterion verzia zo Zoomu uz dosiel...Mimochodom nedavno som objavil
aj knihu od Strugackych v knihobudke.Super

02-08-2017 (08:48) 
zóna

daniel: Díky, opraveno.

02-08-2017 (07:51) 

Nalezeno příspěvků: 27538
Zobrazit << >> (z 918 stránek)
 Optimalizováno pro IE 5.5 (800 x 600)Copyright © 2002 - 2017, Code by Haireus & Content by ZonaEngine: (pre)Bloudil