|
|
Podělte se o své názory na "netuctové filmy" (či cokoli jiného) s ostatními
sPaRk
Jozef: Vřelý dík za tip, rešerši jsem provedl důkladnou a přesně toto vámi zmiňované vydání jsem od Filmgame už v týdnu pořídil; ukázalo se, že je celosvětově u většiny ostatních prodejců buď úplně vyprodané nebo předražené. Fantastický kauf. Nadto jsem zjistil, že existuje dokonce i Blu-ray vydání ve skvělém přepisu v rámci Anne Bancroft Collection od Shout Factory, po tom jsem skočil taky a už je na cestě. V tomhle konkrétním případě mi ale šlo i o poměrně vydařený český dabing, premiérově vyrobený pro ČT celkem nedávno, v r. 2021. Takto odvysílán byl, pokud vím, pouze dvakrát. V ideálním případě by šlo pomocí všech tří verzí vytvořit vlastní remux s ČT titulky, původními DVD CZ titulky a ČT dabingem. Je to jeden z těch extrémně vzácných snímků, které se zevrubněji věnují bibliofilii, vyjma Polanského Deváté brány nevím o žádném dalším.
sPaRk:
Myslím, že lepšia alternatíva ako ČT art je poobzerať sa po originálnom vydaní na DVD. Film totiž vyšiel kedysi dávno v "celoeurópskom" vydaní aj s českými titulkami a ešte dnes je zrejme možné naň natrafiť na niektorých zahraničných ale aj domácich e-shopoch. Ja som film Charing Cross Road č.84 našiel na "film-game.cz" asi pred rokom. Disk mi poslali obratom s cenovkou cca 250.- Kč.
tomiisek
UHD Nostalgie je slušnej pošmak, jen tak dál s dalšími filmy!
sPaRk
ad zóňácká Nostalgie: jo jo, dokonce i hyperkritickej blah-ray zmínil, že má lepší
zvuk než Ruscico ;-)
Petr
Docela symbolické: Jan Klusák se narodil v den, kdy má svátek Valérie...
Prosba na majitele rekordérů: ČT art 1. února odvysílal Charing Cross Road 84. Nenahrával jste někdo, prosím? Moc rád nahrávku odkoupím. Díky!
zóna
XYZ: To byla jen nešťastně zvolená formulace, v podstatě opsaná z textu NFA. Text
jsem upravil, díky! V příštích ´Short Cuts´ váš příspěvek ještě ocituji.
XYZ
Do Kristiana nikdo žádné scény s J.Kohoutem nevracel, neboť negativ zůstal
cenzurním střihem nedotčen. Pro obnovené uvedení v roce 1954 film sestříhal sám
Martin Frič z kombinovaného duplikačního positivu (proto se ve výsledném
produktu místy objevoval asynchron o/z) a z něj byl zhotoven příslušný
duplikační negativ pro výrobu distribučních kopií. Česká televize vysílala
setřiženou verzi do srpna 1989, počátkem 90.let byl film odvysílán v plné délce
a hraje se tak dodnes. Filmový archiv měl úplnou distribuční kopii ve svých
fondech vždycky a občas (například v cyklu 88 a půl filmu M.Friče) ji hrál ve
vybraných kinech. Pro zajímavost - i když byly dohledové orgány Československé
televize velice bdělé a ostražité, něco jim uniklo. V cyklu Komik a jeho svět
se v dílu "U okénka" objevil Jára Kohout ve scéně k cestovní kanceláře.
Honyx
https://www.wired.cz/clanky/fallout-jako-serial-popelka-po-japonsku-a-dalsi-tipy-na-dubnove-streamovani
pkkoblih
Milan Klepikov o Berlinale:https://filmadoba.eu/zpravodaj-z-anhalter-strasse/
pavelstraka
23. března zemřel Abdulah Sidran, scénarista prvních Kusturicových filmů (mimo
jiné, jinak velká osoba bosenské literatury, básně reflektující blokádu Sarajeva
jsou další z jeho hlubokého a niterného díla).
Vodouch
UHD The Nun 2 (Michael Chaves, 2023) má CZ všude po Evropě? Je to Warnerů, tak se
to nabízí. Díky!
Honyx
https://www.wired.cz/clanky/cesky-kosmonaut-prochazka-a-dalsi-pecky-ktere-chcete-streamovat-v-breznu
Stepan
Nostalghia ve 4K je aktuálně v předprodeji na Amazonu za 15 dolarů, vyjít má 23. dubna:
https://www.amazon.com/Nostalghia-4K-Blu-ray/dp/B0CV62HQ24
hendrixx
V den stých narozenin Františka Vláčila na ČRo Vltava v pořadu Akcent vzpomínka s
Petrem Gajdošíkem a Martinem Pleštilem:
https://vltava.rozhlas.cz/frantisek-vlacil-byl-klasikem-filmove-reci-ale-na-
place-se-trapil-zni-v-akcentu-9178087
V rámci cyklu "Fenomény" odvysielala slovenská rtvs na rozhlasovej stanici
Devín 30-min. rozhlasovú reláciu o režisérovi S. Paradžanovovi. Premiéra bola
vo štvrtok večer 8.2.2024. Ak ste ju nestihli, v sobotu ráno 10.2.2024 o 8.05
hod. by mala byť na Devíne repríza. Relácia by sa mala dať spustiť aj z archívu
rádia Devín.
https://www.rtvs.sk/radio/archiv/11370/2239981
sPaRk
Rád bych zde upozornil na aukci cca 200 DVD s filmy, z nichž naprostá většina
je obsažena ve zdejším netuctovém katalogu. Vše od 1,- koruny. Včetně DVD
vydaných kdysi Levnými knihami.
Jedná se o aukci Antikvariátu Radhošťská na aukru, najdete ji zde:
https://aukro.cz/uzivatel/Dlazdenka/nabidky?categoryId=8536
Možnost vyzvednutí v Praze, nebo zaslání poštou či zásilkovnou. O pár týdnů
později bude následovat ještě aukce CD, mezi kterými bude také několik desítek
těchto nosičů s filmovou hudbou.
Zároveň bych se ještě rád touto cestou zeptal, zda-li by se zde nenašel nějaký
zájemce o cca 10 DVD maďarského původu (bez CZ podpory), které v této aukci
ani nejsou zařazeny? Pro více info o těchto pár kusech napište prosím na mail.
Nechci je vyhazovat.
Honyx
ČT2 dnes ve 14:35 - Stalo se jedné noci - vysíláno v )D( a bohužel to vypadá, že nebude v iVysílání...
vypravěč
Edisonline se v souvislosti s festivalem Scandi otevírá na týden zdarma po zadání kódu SCANDI2024. Viz facebook této platformy.
zóna
...
Ondřej Štindl: Na Tarkovském v Palachově týdnu
/originál vyšel v EchoPrime 20.1. 2024, text je ale za paywallem, proto ho sem
kopíruji v plném znění/
"V těchto dnech roku 1989 v Praze probíhal tzv. Palachův týden, série
protirežimních demonstrací k výročí sebeupálení Jana Palacha. V normalizačním
Československu do té doby nevídaný úkaz, režim na něj také reagoval na tehdejší
poměry ostře, v jeho sdělovacích prostředcích se objevovala skutečně hnusná
propaganda, zatýkalo se, vyhrožovalo se. Když se člověk tehdy v centru Prahy
nadechl, mohl sice ucítit závan slzného plynu, ale především pocit, že něco je
ve vzduchu. Byly to intenzivní dny. A mezi moje nejintenzivnější zážitky z té
doby patřila návštěva kina. Možná to vypovídá především o mě, ale doufám, že ne
jenom.
V kině Letka (aspoň myslím, že to bylo tohle) na Václavském náměstí
tenkrát dávali film Andreje Tarkovského Oběť, zašel jsem tam na časně odpolední
představení, že se to dílo v Praze tři roky po jeho vzniku vůbec uvádělo, se
dalo považovat za projev velmi zdrženlivé československé "perestrojky".
Tarkovský odešel ze Sovětského svazu a poslední dva filmy natočil na Západě.
Oběť je jeho poslední film, měl rakovinu, když ho natáčel, zemřel nedlouho po
premiéře.
Kluka, který byl zrychlený adrenalinem probouzející se historie, to dílo
důkladně přibrzdilo. Vyprávěné je v hypnoticky pomalém a pro diváka
vyčerpávajícím tempu a v pro Tarkovského charakteristických dlouhých záběrech,
plných alegorických náznaků, odkazů, snovosti a někdy kryptické, ale na
nejvnitřnější úrovni sdělné krásy.
Skupina lidí se na švédském ostrově sejde k oslavě, vede hluboké hovory, z
rachotu prolétávajících stíhaček a zpráv v televizi pochopí, že už "to" začalo,
válka, asi nukleární. Na odlehlém místě se to ale nijak neprojevuje, každý tam
ale zůstává sám se svou tísní. Alexander, hlavní hrdina, prosí Boha, v nějž
nevěří, aby to změnil, aby ta hrůza zmizela, stane-li se tak, vzdá se Alexander
všeho. Zanedlouho mu přítel pošťák naznačí, že by mohla existovat cesta -
bizarní a absurdní - jak apokalypsu odvrátit. Alexander ji naplní a druhý den
ráno je skutečně všechno v pořádku, jako kdyby se nikdy nic nestalo. Alexander
dodrží svůj slib, spálí svůj dům (v pověstném několikaminutovém záběru, který
napoprvé nevyšel a filmová budova se proto musela stavět znovu), přijme roli
blázna a nechá se odvézt do nemocnice. Jeho němotou stižený synek jde zalít
strom, který s otcem zasadili, po dlouhé době poprvé promluví. Film končí
dedikací režisérovu synovi, s nímž se Tarkovský po odchodu nemohl setkat.
"Andrjušovi s nadějí a důvěrou." V kině nás bylo pár, část diváků během
projekce odešla. Ti kdo zůstali, vydrželi až do chvíle, kdy se v sále
rozsvítilo. Starší pán pár řad za mnou se nezadržitelně rozvzlykal, nepřišlo mi
na tom nic zvláštního, taky jsem z kina odcházel otřesený.
V Česku už nějakou dobu probíhá debata o smyslu umění, je trochu únavná. Část
kritiky věří, že v uměleckém díle je potřeba hledat především politické
poselství, pokud možno jednoznačně formulované, pokud možno "správné", že
hodnota umění tkví především v tom, zda dostatečně srozumitelně a přesně
ilustruje nějaké teze, pobízí publikum, aby je přijalo nebo se v nich ještě
spíš utvrdilo. Očekávat od umění něco jiného se pak zdá jako vyprázdněné
estétství a formalismus. Nevím, jak by Tarkovského Oběť z tohohle hlediska v
dnešním diskurzu obstála. Sice se v tom filmu objevuje velké téma doby jeho
vzniku - jaderná válka, ani tak se ale nedá říct, že by Oběť měla nějaké
výrazné společenské poselství, že by divákovi pomohla zorientovat se v
tehdejším světě, zaujmout k něčemu to správné stanovisko, zanalyzovala pro něj
svět a síly v něm působící a všemožné systémové problémy, pomohla mu postavit
se na správnou stranu a bojovat ze správných důvodů za správné věci.
Z kina Letka jsem tehdy neodcházel ani trochu poučený - aspoň ne v tomhle
smyslu. Díky tomu filmu mi svět nepřipadal srozumitelnější, necítil jsem
pobídnutý k nějaké systémové akci, neznamená to, že bych se tím filmem cítil
být pobídnutý nezajímat se. Naopak. Ale ten známý svět, to náměstí, kde
zanedlouho měl zase čpět slzný plyn, jsem viděl nějak jinak a s jinou
intenzitou. Za kulisou probouzejících se dějin jsem vnímal ještě nějakou jinou,
těžce pojmenovatelnou sílu. Snad jsem i trochu jinak vnímal i sebe jako jednoho
z mnoha, kdo se natahují po odpovědi na otázku co to vlastně znamená být na
tomhle světě člověkem. Jednou za čas, za několik let si tenhle film pouštím.
Pořád se na něj dívá těžko, člověk uvyklý rytmu života se vzpírá jeho tempu,
musí se dotlačit k podlehnutí, aby vydržel až k těm posledním slovům. S nadějí
a důvěrou."
Zpátky se vrátilo na trh dlouho vyprodané BD:
https://www.magicbox.cz/dvd-hledani/kdo-se-boji-virginie-woolfove-blu-ray
Leland_Palmer
Honyx: Ten žebříček je divný, v první desítce není Gattaca ani Twelve monkeys :-)
Honyx
Stalker 2nd place... :)
https://www.rollingstone.com/tv-movies/tv-movie-lists/best-sci-fi-movies-
1234893930/
zóně do roku 2024 přeji spoustu dobrých zpráv (pro nás čtenáře) a dostatek
energie (pro Vás - autora).
Z kontroly fyzického nosiče předávám info k The Way We Were
- na UHD (100GB) 2 sestřihy: kinoverze a prodloužená verze
- kinoverze obsahuje české titulky a český dabing (dabing je z roku 1995, v hlavní roli Simona Stašová + Pavel Soukup)
- prodloužená verze obsahuje pouze české titulky
- bonusy: kinoverze obsahuje audiokomentář režiséra, dokument Looking Back (62 minut, v SD rozlišení, pochází z DVD z roku 1999) a kinotrailer jsou bez CZ podpory
vypravěč
zóna: Mně se ten text také hodně líbil - i těmi čistými, přesnými formulacemi. Na knížku jsem hodně zvědav, ale opravdu ještě nevyšla. - A děkuji za dnešní zprávu o Rohmerovi, jehož mám také moc rád. Nějakého vydání na pevném nosiči se asi nikdy nedočkáme, tak alespoň tohle...
zóna
vypravěč: Ten úryvek jsem nedávno četl a je skvělý. Vlastně je to jeden z
nejlepších textů o Tarkovském, jaký jsem kdy četl. Jen ta kniha, o níž Cinepur
tvrdí, že vyšla, podle mě ještě nevyšla (byť už měla křest v Ponrepu). :) Takže
text o ní si na Z. "schovávám" k termínu vydání.
vypravěč
Carlos Reygadas vzpomíná, jak poprvé viděl Tarkovského (Nostalgii): https://www.cinepur.cz/rubriky/4868-carlos-reygadas-pritomnost
Nalezeno příspěvků: 28767
|
|